Plaats reactie

Zelfde voornamen

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
vanderhall
vanderhall
Berichten: 101
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Waarom staat GeneaNet niet toe om een tweede kind met dezelfde naam als een vooroverleden eerste kind in te brengen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956
Dat kan uiteraard wel gewoon, want in de meeste families wordt er nu eenmaal vernoemd, en komen de zelfde namen dus vaak voor.

U krijgt echter een melding van het systeem dat er al een of meerdere personen zijn met die naam, met een lijstje van wie dat zijn. Staat de nieuwe persoon daar niet bij, dan kiest u voor 'Een nieuwe persoon aanmaken'.

Krijgt u die melding niet, dan probeert u waarschijnlijk een mogelijke fout in te voeren. Kijk dan even de data goed na, en komt u er niet uit, vermeldt dan hier wie u waar wilde invoeren, inclusief data. Valt de betreffende persoon onder de privacy, dan even melden via een privébericht. Daarvoor klikken op mijn naam links van dit bericht, en vervolgens kiezen voor 'Een mail verzenden',
vanderhall
vanderhall
Berichten: 101
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hartelijk dank voor de snelle reactie! Zal het kleinzoon (10 jaar ) vertellen, die de gen-ziekte van opa heeft georven :P
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956
Is het nu wel gelukt ?
vanderhall
vanderhall
Berichten: 101
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
perfect gelukt (als je weet hoe het moet) !
ldegelder
female
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

Zelfde voornamen

Bericht door ldegelder »

Goedemorgen,

Ik heb een vader en grootvader met dezelfde voornaam deze kan ik niet bij beide persone invullen, krijgen een bericht dat deze persoon al ingevoerd is. Hoe kan ik dit wel doen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956

Re: Zelfde voornamen

Bericht door wimdeckers »

Ik heb even het zoekveldje rechts boven de onderwerpen gebruikt, en gezocht op 'zelfde voornamen'.

Zie hierboven het resultaat.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”