Plaats reactie

Verspringen data op laptop

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Maar loopt de tekst dan nog buiten de verticale vakjes ?, want afkorten is daar wel normaal.

Uw maximale resolutie lijkt mij ook erg hoog voor een laptop. De resolutie 1280/720 is op mijn laptop de max, en dan is alles gewoon scherp. Nog scherper zal wellicht niemand opvallen. Uw resolutie is 3 maal zo hoog, dus daar kunt u een 51 inch scherm mee aansturen (lijkt mij iets groot voor een laptop ;) ).

fvanhooft
fvanhooft
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Tekst komt niet buiten de vakjes. Dat is nimmer aan de orde geweest. Er valt een deel van de tekst en het tweede jaartal weg. Nu dus uitsluitend in de verticale vakjes. Dat is weliswaar anders dan op de PC of Ipad, maar hier valt mee te werken,.

Vreemd blijft wel dat indien ik eenmaal links op het - teken druk alle jaartallen wegvallen, ook die in de horizontale vakjes. Als ik vervolgens op + druk verschijnen alle jaartallen en vreemd genoeg ook in de verticale vakjes.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Het wegvallen van de jaartallen, als u klikt op het minteken links in het scherm, is niet zo vreemd. Daar maakt u namelijk alleen de hokjes kleiner mee, zodat er meer op het scherm getoond kunnen worden. De tekst behoudt nagenoeg de zelfde grootte, want anders zou die onleesbaar worden.

Op een van uw afbeeldingen ging de tekst bij de oudste man overigens wel over het lijntje, dus vandaar mijn vraag.

Het is dus bij de verticale vakjes normaal dat de namen en jaartallen deels afgekort worden (puntjes).

fvanhooft
fvanhooft
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Oke. Dank voor je hulp. Prettig weekend.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Graag gedaan ;).

Prettig weekend !

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”