Plaats reactie

inloggen

addy43
female
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

inloggen

Bericht 13 januari 2022, 17:21

ik ben lid maar kan niet inloggen zelfs als ik een nieuw paswoord aanmaak lukt het niet

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re: inloggen

Bericht 13 januari 2022, 17:24

Wat is de naam van de account waarop u niet kunt inloggen ?
En via welk medium kunt u niet inloggen (computer, iPad, smartphone) ?

Tip : inloggen altijd doen met de naam van de account, en nimmer met een e-mailadres.

addy43
female
Stamboom bekijken

Bericht 14 januari 2022, 22:53

Mijn inlog is addy43 . Als niet niet lukt dan duw ik op wachtwoord vergeten en krijg ik een mail. Maar als ik een nieuw instel lukt het nog niet. Ik werk via mijn smartfone. Soms geraak ik via een andere weg bij mijn stamboom, die nog in ontwikkeling is. Als ik dan nieuwe voorouders invul gebeuren er rare dingen, mannen die van plaats wisselen met hun vrouw, foto's die of verdwijnen of bij de verkeerde persoon terecht komen. Als ik het dan beu ben en stop, blijkt er ondertussen iemand een of andere update aan het downloaden te zijn.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 14 januari 2022, 23:08

Op smartphones geen leestekens gebruiken in uw wachtwoord voor Geneanet.
Deed u dat wel, dan verklaart dat wellicht uw inlogprobleem, want op smartphones worden leestekens soms gebruikt voor andere functies.

Ik ontraad u overigens het invoeren van stamboomgegevens via uw smartphone, daar op zo'n klein schermpje zonder moeite een andere toets wordt geraakt dan bedoeld. Dit kan ook het probleem met inloggen veroorzaken, er net een lettertje naast zitten.

Op Geneanet zelf kan niemand anders dan u updates doen. U bent de enige beheerder van uw account, en niemand anders dan uzelf heeft dus toegang tot uw data.

Als ik uw 'problemen' zo lees, dus ook het 'zomaar' veranderen van geslacht van personen, dan vermoed ik toch echt dat u af en toe een andere letter of knop raakt dan bedoeld.

U kunt de invoer doen via een computer of een iPad (groter scherm dan zo'n te klein smartphoontje).

georges35
georges35
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Bericht 15 januari 2022, 07:37

Ik ben van 2008 betalend lid

addy43
female
Stamboom bekijken

Bericht 15 januari 2022, 16:55

Ik heb geen computer of iPad . Ook via de linken in nieuwsbrieven of antwoorden op forum vragen geraak ik niet binnen. Enkel via Google....bv een link, kom ik op de inlog daar staat op inlog mijn mail adres ik verwijder dit en vul addy43 in dan vul ik mijn wachtwoord in en bevestig, maar er komt weer hetzelfde, hoe dikwijls ik het ook probeer. Zelfs met een nieuw wachtwoord gebeurt er steeds hetzelfde. En die plagerijen gebeuren echt. addy43

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 15 januari 2022, 17:05

Inloggen dient u sowieso te doen middels www.geneanet.org. Dat geeft de minste problemen, en al zeker veel minder problemen dan wanneer u via een willekeurig linkje op Google inlogt.

Aangezien u blijkbaar iedere keer uw wachtwoord aanpast, en er geen medebeheerder aan uw account gekoppeld staat, kan ik uw plagerijen alleen maar verklaren door het per ongeluk intoetsen van verkeerde dingen. En anders heeft iemand uw smartphone gehackt.
Zelf schrijf ik al geen antwoorden mer op e-mails middels mijn smartphone, omdat ik blijkbaar te dikke vingers heb, en ik continu verkeerde letters of functies aan klik.

addy43
female
Stamboom bekijken

Bericht 15 januari 2022, 23:19

Ik gebruik een speciale aanwijzer om de toetsen te bedienen, en ja ik begin te vermoeden dat mijn smartfone gehakt is.

georges35
georges35
Stamboom bekijken

Bericht 16 januari 2022, 06:47

Ik ben een oude man ken niet al te veel van computer weet ook niet wat ik moet doen kun je mij helpen

edwardn
edwardn
Stamboom bekijken

Bericht 16 januari 2022, 09:06

georges35 schreef:
16 januari 2022, 06:47
Ik ben van 2008 betalend lid.

Ik ben een oude man ken niet al te veel van computer weet ook niet wat ik moet doen kun je mij helpen
Goedemorgen Georges,

Kan je beschrijven wat jouw probleem is? Zo kan je hier beter geholpen worden.

Met vriendelijke groeten,

Edward

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”