Plaats reactie

German family Stemmler Grupfganz Merkel


sonjajulia
female
Berichten: 36
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hello ,
I am looking for my German family,
Alfred Max Stemmler and Alma Frida Krupfganz both born in Zwotzen Gera, from both i dont know the day they where born or passed away they where the parents of Kurt Emil Stemmler born in zwotzen Gera 31.12.1913 and died in Susegena Italy on 03.10.1944
also im looking for information about Hildegard Merkel she was born in zwotzen Gera to on 18.03.1918 and died in Aachen on 19.09.1979 .. i know nothing about her parents or grandparents or if she had sisters or brothers
every little bit of information would help me a lot ...
Best regards
Sonja Julia
wdemaesschalck
male
Berichten: 3612
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goede middag,

ik vermoed dat Kurt Stemmler, gezien zijn leeftijd (31 jaar), gesneuveld is in Susegena. Eind 1944 geraakten de Duitse troepen, die naar Oostenrijk wilden vluchten, omsingeld door de geallieerden (in het zuiden), de partizanen van Tito (in het Oosten) en de Russen (noorden).

Mogelijks kom je meer te weten in het Bundesarchiv.

https://www.bundesarchiv.de/EN/Content/Downloads/information-research-pers-rec-wwii.pdf?__blob=publicationFile

Mvg

William
sonjajulia
female
Berichten: 36
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo William ,
vriendelijk bedankt voor je reactie , ik weet ondertussen dat hij is gestorven tijdens een luchtaanval en dat hij begraven is in Costermanao Italie , op het Duits militaire kerkhof daar
Maar ik ben nog steeds op zoek naar mijn overgrootouders aan de Stemmler kant en de ouders en grootouders vanmijn oma Hildegard Merkel geboren in zwotzen 18maart 1918 en gestorven in Aachen in 1979 ..
het is zo jammer dat ik daar nooit wat over gevraagd heb toen ik jong was en oma nog in leven ..

mv
Sonja Julia
sonjajulia
female
Berichten: 36
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
ja hoor Brigitte
dank je ....
wdemaesschalck
male
Berichten: 3612
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Waarschijnlijk hebt u dit filmpje ook al ontmoet.
https://www.youtube.com/watch?v=igPMRfNllsU
Mvg
William
sonjajulia
female
Berichten: 36
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ah neen William ik kende dit niet , i zo ontroerend mooi
dank je ..
Mvg Sonja Julia
Plaats reactie

Terug naar “Andere landen”