Francois,
dank je om de aktes in het Parochieregister van St.Joris op te zoeken

De doopakte van Jacobus Adrianus Denes zou een mogelijke optie kunnen zijn om de zaak op te helderen

Jacobus Adrianus Denes °14/7/1736 heeft wel “Denes” als achternaam en niet “Denis” maar zowel “Denes” als “Denis” zijn afkomstig van “Denijs” dus het zou wel kunnen dat het de éne keer “Denes” geschreven wordt en de andere keer “Denis”.
In de overlijdensakte van Jacobus Adrianus Denis 23/4/1802 staat dat hij 71 jaar was toen hij overleed.
Moest Jacobus Adrianus Denes °14/7/1736 identiek zijn Jacobus Adrianus Denis overleden 23/4/1802 dan zou Jacobus maar 66 jaar geworden zijn... Die vermelding van 71 jaar kan natuurlijk ook weer een vergissing zijn.
De echtgenote van Jacobus Adrianus Denis, vnl. Catharina Van Broeckhoven °25/11/1734 en gewoonlijk is de vrouw iets jonger dan de man maar nu ook weer niet altijd...
Op de doopakte staat dat de moeder van Jacobus Adrianus Denes °14/7/1736 Cornelia De Wijs is.
Jacobus Adrianus Denis en Catharina van Broeckhoven hadden 5 kinderen en één ervan, Adrianus Cornelius Denis °13/6/1769 had als Dooppeter Adrianus Geerts loco Cornelius De Weyt maar dat kan ook Cornelius De Weys zijn. (misschoen lees ik dat niet goed) Die zou mogelijk verwant met Cornelia De Wijs kunnen zijn.
Ik zal de getuigen bij de huwelijken van de kinderen van Jacobus Adrianus Denis en Catharina Van Broeckhoven in de huwelijksaktes opzoeken, foei! dat ik dat nog niet gedaan heb

misschien levert dat wat op.. .
De doopaktes van Guilielmus Ferdinandus 18/4/1674 en Theodorus Ferdinandus 25/1/1676 moeten ook “in beraad” gehouden worden, die zouden een 60-tal jaar later beiden grootvader? van Jacobus Adrianus Denis
kunnen geworden zijn...
Dank je voor al de informatie en weekendgroetjes,
Tine