Plaats reactie

Familie Kesseleer Mechelen/Brussel


kristel1986
female
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,

Wie kan mij verder helpen?
Ik loop in mijn onderzoek vast, ik ben op zoek naar informatie over onderstaande persoon.
Wat hieronder staat is ook het enige wat ik weet. Ik kan nergens een huwelijksakte of iets vinden van de ouders van Nicolas.

Nicolas Henri Kesseleer
Geboren 03-12-1780 te Brussel
Gedoopt 04-12-1780 te Brussel, Sint-Katelijne kerk
Getrouwd 19-06-1816 te Brussel
Overleden 22-07-1822 te Brussel
met
Anne Catherina Tenaerts
Geboren 11-06-1786 Schaarbeek

Nicolas en Anne kregen tot nu toe 2 kinderen
Laurentius geboren 29-05-1808 te Brussel, getrouwd 26-06-1836 met Barbara van der Meulen
Marie geboren 26-09-1816 te Brussel, getrouwd 20-05-1865 Brussel met Pieter Moeremans en overleden op 12-01-1887 te Brugge

Nicolas is een zoon van Joannis ( Jean ) Kesseleer, uit de Sint Jan parochie te Mechelen, soldaat, en Martina Dekain uit Mons-Hainaut overleden op 25-12-1820 te Brussel. Volgens de overlijdensakte van Martina was Jean al gestorven, maar ook zou zij 85 jaar oud zijn geworden. Dit lijkt onwaarschijnlijk want ze zou dan in 1735 geboren moeten zijn, en dan zou zij bij de geboorte van hun ( tot nu toe ) 3de kind 53 moeten zijn geweest.

De kinderen van Joannis ( Jean ) Kesseleer en Martina Dekain zijn
Dominicus Kesneer geboren 05-06-1773 te Brussel, gedoopt 06-06-1773 te Brussel, getrouwd op 23-10-1805 te Brussel met Francoise van Dore en overleden 08-08-1814 te Brussel

Nicolas Henri ( hierboven beschreven )

Joannes ( Jean ) Baptist Kesner geboren 03-02-1788 te Brussel
Doop Nicolas
Doop Nicolas
Huwelijksakte Nicolas
Huwelijksakte Nicolas
Overlijdensakte Nicolas
Overlijdensakte Nicolas
Overlijdensakte Martina
Overlijdensakte Martina
Doop Dominicus
Doop Dominicus
Overlijdensakte Dominicus
Overlijdensakte Dominicus
Doop Joannis Baptist
Doop Joannis Baptist
krisvr
female
Berichten: 508
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hallo
Over de regio Mechelen is heel veel te vinden bij dewarevriendenvanhetarchief.be. Zij hebben verschillende databanken waarin je kan zoeken. Op het eerste gezicht vind ik niets over Joannes Kesseler (of varianten).
Maar misschien vind jij wel iets.

Als je deze databanken al kende, sorry, dan is dit ook geen hulp.

Niet simpel om iets te vinden over een soldaat, die mannen verhuisden immers mee met hun leger...

Succes!

Kris
kristel1986
female
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie! Ik kende de site inderdaad al en er valt gigantisch veel te vinden. Maar het lijkt net of er over Joannes en Martina niks te vinden is.

De geboorteakte van Martina kan ik ook niet vinden, terwijl zij volgens de overlijdensakte in 1735 geboren zou moeten zijn in Mons.
Plaats reactie

Terug naar “België”