Plaats reactie

Onderzoek Derijck/Deryck - 1540


potassium
female
Berichten: 15
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goede middag,

Ik heb in mijn stamboom Martinus De Rijcke, geboren te Leuven ( in de parochie van Sint-Geertrude ) op 15 oktober 1563 en overleden op een onbekende datum en in een onbepaalde plaats. Ik weet alleen dat hij in Erembodegem woonde, een klein dorpje in de buurt van Aalst, waar hij verschillende kinderen had met Machtildis Van Den Bergh.
Zijn vader was Petrus De Rijcke (ook gespeld als De Rycke of De Ryck). De enige informatie die ik over hem heb, is dat hij kerkmeester van Erembodegem was. Hij huwde Catherine De Decker of Deckers, ergens, op een onbekende datum.

Ik ben op zoek naar de geboorte- of huwelijksakte van Petrus De Rijcke, zeker geboren tussen 1520 en 1540, ergens in de buurt van Aalst, of in Leuven.
Petrus De Rijcke was de zoon van een zekere Joos De Rijcke/ De Rycke maar ik kan de naam van de moeder niet vinden omdat helaas de meeste online records stoppen rond de 16de eeuw.
bvanherck
female
Berichten: 523
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
jderijck
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
potassium schreef: 26 september 2021, 14:46 Goede middag,

Ik heb in mijn stamboom Martinus De Rijcke, geboren te Leuven ( in de parochie van Sint-Geertrude ) op 15 oktober 1563 en overleden op een onbekende datum en in een onbepaalde plaats. Ik weet alleen dat hij in Erembodegem woonde, een klein dorpje in de buurt van Aalst, waar hij verschillende kinderen had met Machtildis Van Den Bergh.
Zijn vader was Petrus De Rijcke (ook gespeld als De Rycke of De Ryck). De enige informatie die ik over hem heb, is dat hij kerkmeester van Erembodegem was. Hij huwde Catherine De Decker of Deckers, ergens, op een onbekende datum.

Ik ben op zoek naar de geboorte- of huwelijksakte van Petrus De Rijcke, zeker geboren tussen 1520 en 1540, ergens in de buurt van Aalst, of in Leuven.
Petrus De Rijcke was de zoon van een zekere Joos De Rijcke/ De Rycke maar ik kan de naam van de moeder niet vinden omdat helaas de meeste online records stoppen rond de 16de eeuw.
Bonjour,

Bien que mon Flamand est encore ' utilisable ' après plus de 60 ans au Canada je me permets de vous écrire en français :)
Martinus De Rijcke est mon ancêtre et je croyais, jusqu'à présent, qu'il était originaire de Erembodegem basé sur les informations d'un cousin en Belgique aujourd'hui décédé.
J'ai donc l'intention de me rediriger vers la région de Louvain pour essayer de remonter un peu plus loin.
Auriez-vous, éventuellement, découvert des informations plus récentes?
Je vous remercie de votre attention et au plaisir de vous lire.

Joseph De Rijck
Québec, Canada
potassium
female
Berichten: 15
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bonjour.

Les informations que vous recherchez sur Martinus de Rijck sont disponibles sur l'arbre de mon deuxième compte :
https://gw.geneanet.org/avennetel?lang=nl&iz=2&p=martinus&n=derijck&oc=3


Merci !
jderijck
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
potassium schreef: 27 juni 2023, 21:34 Bonjour.

Les informations que vous recherchez sur Martinus de Rijck sont disponibles sur l'arbre de mon deuxième compte :
https://gw.geneanet.org/avennetel?lang=nl&iz=2&p=martinus&n=derijck&oc=3


Merci !
Dank U!
Ik twijfel nog over die ' Leuvense ' resultaten. I heb altijd gedacht dat mijn De Rijck ( Rijcke - Ryck - Rycke ) voorouders allemaal oorspronklijk waren van Erembodegem. Natuurlijk kan het wel mogelijk zijn dat Martinus de eerste ' buitenpoorter ' was?
Mystérieux :-)
Plaats reactie

Terug naar “België”