Plaats reactie

Hillegonda Koster moeder van johannes koster 1871 geb waddinxveen


hano
hano
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Slechts de moeder wordt genoemd bij de geboorte van johannes koster 24-2-1871 Waddinxveen. Dat is Hillegonda Koster. Wie weet wie haar ouders zijn?
hano
hano
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Er is ook nog een hillegonda koster 19-4-1838 delft die 3 x getrouwd is geweest met gijsbert dam in 1859, met jacobus van der arend in 1864 en met johannes ramp in 1871. deze hillegonda overlijdt in boskoop. maar dan moet johannes koster net voor haar huwelijk met johannes ramp geboren zijn. Dit lijkt mij n beetje apart.
pjbwilde
male
Berichten: 33
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hillegonda Magdalena Koster is iemand anders, volgens de scan was zij een ongehuwde dochter....
Op 12-12-1870 overleed een 2 jarig kind van Hillegonda, Dirkje van der Arend, maar wel in Waddinxveen.
Ik zou er maar van uitgaan dat zij de moeder is van Johannes.
Zij trouwde in Broek (tussen Waddinxveen en Gouda) met van der Broek (zie wiewaswie) en heette dus Hilletje Koster, geb. 1-1-1838 te Delft, dochter van Dirk Koster en Johanna Boele.
Zij overleed dus 25-03-1922 te Boskoop.

edit: Officieel is de vader van Johannes onbekend maar de naam kan een verwijzing zijn.
Normaal zou bij het huwelijk met Jan Ramp dit vaderschap wel erkend zijn, maar reken even mee, 9 maanden voor 24-02-1871 was ergens in mei 1870, een jaar voordat zijn vrouw Johanna Hage (Haagen) overleed.
hano
hano
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik denk dat je gelijk hebt, het is een plausibele oplossing..ook als je naar de namen van de kinderen gaat kijken zitten we in de goede hoek. Bedankt voor je reactie
anaesthetist
male
Berichten: 330
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
In het bevolkingsregister van Boskoop komen Hillegonda Koster en zoon Johannes Koster beide voor op de bladzijde van Jan Ramp:[https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9Q6-W9XW-J?i=281&cc=2018408&cat=165230].
Hillegonda Koster zou volgens het bevolkingsregister 19.05.1839 te Delft zijn geboren. Nu zijn deze data vaak onjuist, dus het gaat mogelijk om Hilletje Koster, geboren 19.04.1838 als dochter van Dirk Koster & Johanna Boele: https://zoeken.stadsarchiefdelft.nl/detail.php?nav_id=1-3&id=5880730&thumb_page=93&mm_groepering_naam=
hano
hano
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Super, dit is een duidelijk bewijs dat het inderdaad klopt. dank je voor je bericht
colla
male
Berichten: 1
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Johannes Koster was de grootvader van mijn moeder Janna Janse Koster van 1930 en haar vader Dirk Koster van 1902 was zijn zoon. Dus eigenlijk hadden mijn overgrootvader, opa en mijn moeder Ramp moeten heten. Bijzondere ontwikkeling.
alfonsmaes
male
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
dan is mijn schoonvader Joop Koster een neef van Janna Janse Koster zijn vader was MARINUS Koster
Plaats reactie

Terug naar “Nederland”