Plaats reactie

Gegevens gezocht van de ouders van Henderick Peeter (Henricus Peeter) Bollen


jbollen
male
Berichten: 4
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Gezocht de ouders van Henderick Peeter Bollen (Henricus Peeter) Bollen geboren rond 1662 te Liessel en gestorven 0308-1725 te Asten. Hij was getrouwd met Henrica Peeters (Handerske Peeter) Canters geboren 30-07-1660 te Asten en gestorven rond 1695 te Asten. Later is hij opnieuw getrouwd met Maria Matys Colen geboren 20-02-1683 te Asten en gestorven 25-02-1711 te Asten.
Behalve de ouders zou ik ook graag willen weten wie zijn broers en of zussen waren.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Bij voorbaat dank.
anaesthetist
male
Berichten: 330
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Heeft u een overzicht van de gedoopte kinderen uit beide huwelijken (incl. doopgetuigen)? Onder de getuigen vindt men veelal aanknopingspunten.

Verder is het Protocol van transporten en obligatiën uit het archief van Schepenbank Deurne en Liessel misschien interessant https://preserve.archieven.nl/mi-0/fonc-rhce/13183/13183_R_103.pdf?h=Zm4ybWF0PWVtYmVkJmtleT0DNTQ3MEJCQ0Q1MEAxOElCNkU3Mjg2QjQ2QTk1NUI1RiZtaWFkdE00OCZtaWFoZE0xNzA3OTQ1MjgxJm1pdmFzdE0wJnJkdE0yMEIwME9xOCZzZXNzaW4uX2lkPTJtbmVmM3IzOGQzM3J1ajYzNmUDOWppb3I2

Hierin wordt de naam Bollen enige keren genoemd, bijv:
"27-10-1686: fol. 32 Frans Cornelis, wonend te Asten, als momboir van Marij Peter Bollen, heeft uit de hand verkocht aan zijn zwager Hendrick Peter Bollen, zijn kindsdeel van vrouwskant, aangekomen van Peter Peter Bollen en diens huisvrouw zaliger, gelegen te Liessel of elders, zijnde de erfgoederen. Koopsom 400 gld. De verkoper houdt aan zich twee oestboomen (fruitbomen, pk), soo lange dat daer vruchten op wassen sullen, vrij en onbecront van mogen genieten en oest comen plucken. "

"30-05-1690: fol. 58 Luijcas Peter Bollen, wonend te Liessel, verkoopt aan zijn broer Hendrick Peter Bollen, al zijn erf- en gerede meubelen, het koren en gras op de velden, paard en beesten, met alle schulden en wederschulden. Koopsom 100 gld. "

"02-07-1692: fol. 97 Hendrick Jan melis verkoopt aan Hendrick Peter Bollen, zijn zwager, een stuk teulland genaamd de Nieuwe Erff, gelegen te Liessel, gekomen van Luijcas Peter Bollen, zijn zwager. Koopsom 20 gld."

"02-07-1692: fol. 97 vs Onderlinge vrindelijcke scheijdinge en deijlinge geraemt gemaeckt en geslooten tussen Hendrick Peter Bollen, Hendrick Jan melis als man en momboir van Hendrisken Peter Bollen, Hendrick Peter Bollen als actie en transport hebbende van Frans Cornelissen die man en momboir is van Marij Peter Bollen, allen kinderen en erfgenamen van peter Peter Bollen, verwekt bij hendrickxken Cornelis Luijcas. [...]"
jbollen
male
Berichten: 4
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hartstikke bedankt voor de informatie. Dit is inderdaad wat ik zocht en niet kon vinden. ik ben er heel blij mee en kan ik weer verder.
Plaats reactie

Terug naar “Nederland”