Wer kann mir helfen mehr über unser Familienwappen zuerfahren

Diskussionsforum zur Heraldik und zu den Wappen.

Moderator: tim52mer

michael19651
michael19651
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Welkom in de ronde
Ik heb hulp nodig !!!!!!!
Ik loop al enige tijd genealogie naar mijn roots te vinden, ik onderzoek in het Nederlandse deel van mijn vader.
In ons familiebedrijf een prachtige kuif die komt naar mijn mening, uit de richting van mijn oma.
Ze was een van Brero, na zelfs een orchidee in Londen Orchdeen reg werd genoemd (Papilionanda Vanda, Josephine van Brero afgekort JVB). 1936
Ik heb het gevonden om het huis behoort Brederode of een filiaal daarvan.
Mijn moeder vertelde dat deze lijn met de dood van mijn oma ging (bzw.meine oma de laatste behoorde tot deze Crest) .Na het overlijden ging het naar mijn vader haar oudste zoon.
Vanwege de leeuw op een gele achtergrond (Brederode), maar wat doen de andere symbolen, vlaggen, etc .. hoeven

Over informatie van welke aard ook aan de exploratie van de kam, dan zou ik zeer dankbaar zijn


Lg
Michael19651
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo in die Runde

Ich brauche Hilfe!!!!!!!
Ich betreibe seit einiger Zeit Ahnenforschung, um meine Wurzeln zu finden, ich forsche im Niederländischen Teil meines Vater.
In unserm Familien Besitz ist ein Wunderschönes Wappen, das meiner Meinung nach aus der Richtung meiner Oma entstammt.
Sie war eine van Brero, nach der sogar eine Orchidee benannt wurde( Papilionanda Vanda,Josephine van Brero abgekürzt JVB) Im Londoner Orchdeen reg. 1936
Ich habe heraus gefunden das es zum Hause Brederode gehört oder einem Zweig davon.
Meine Mutter erzählte ,das diese Linie mit dem Tod meiner Oma erlosch (bzw.meine Oma die letzte die zu diesem Wappen gehörte).Nach dem Tod ging es an meinen Vater ihren ältesten Sohn.
Aufgrund des Löwen auf gelben Grund (Brederode) aber was bedeuten die anderen Symbole ,Fahnen,Hufen usw..

Über Infos jeder Art zur erforschung des Wappens wäre ich sehr dankbar


Lg
Michael19651
Bijlagen
wappen boester.jpg

Terug naar “Wappenkunde”