Plaats reactie

Overdracht van Aldfaer naar Geneanet

corsas
corsas
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb een vraag gesteld i.v.m. uploaden maar hoe kan ik daar weer komen ik heb alles al doorzocht?
het ging over het gezin van mijn kleinzoon die een foutmelding gaf ik zag hem er toch instaan.
Ik kreeg van de moderator de mededeling dat de gegevens er anders in stonden. Ik heb ze weg gedaan en opnieuw
er in gezet met anderen (nieuwe) foto's en wat denk je dezelfde fout
Ik schrijf dit hier omdat ik geen andere plaats kan vinden waar ik het kwijt kan.
Hopelijk kan je me even de weg wijzen naar dat forum.
Ik had er ook voor het gemak een bijlage bij gezet.

corsas

[e-mailadres verwijderd ter voorkoming van spam]

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
U heeft iets weg gedaan, maar niet is duidelijk wat.
Verwijderen van de persoon op Geneanet, om deze daarna te importeren, heeft geen zin. In het bestand van de documenten en foto's staat een verwijzing naar een bepaalde naam van een persoon. Zodra die naam niet meer voor komt in de nieuwe import volgt er een melding. Het systeem weet dan niet aan welke persoon de foto moet worden gekoppeld.

Het probleem doet zich voor doordat een foto op Geneanet was gekoppeld aan een persoon waarvan U later in Aldfaer de naam aanpaste. Het systeem komt dan met een melding.
Als U die melding krijgt, dan kunt U op dat moment het document aan de juiste persoon koppelen door deze persoon te selecteren.

Gelieve overigens geen e-mailadressen of andere private gegevens openbaar op de het forum te vermelden. Dar ter voorkoming van spam en andere vervelende zaken.

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Beste moderator

ik vraag me af wat u bedoeld zou de oplossing zijn om alles van geneanet te verwijderen en de nieuwe gedcom weer te uploaden
zou het dan weer opgelost zijn of moet ik iets anders doen?

henk corsas

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee, dat lost het probleem niet op, en dan moet U ook alle foto's en documenten gaan verwijderen, en daarna weer importeren, en dat is dus totaal niet nodig.

De snelste methode is om de foto die aan Marjolijn was gekoppeld te verwijderen uit Uw map 'Uw documenten en foto's'.
Daarna de foto vanaf Uw computer weer aan Marjolein koppelen.

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Hallo Moderator

Ik heb nog niets van je gehoord en denk dat ik een verkeerd knopje heb ingedrukt, Ik wilde het Concept bewaren en denk dat de bijlage toen niet mee is gestuurd en daarom probeer ik het nog een kaartje.
Ik heb in de bijlage een uitleg gegeven hoe dat ik werk met Aldfaer vanaf een USB stick en mogelijk kan je me nu vertellen hoe het komt dat er bij mijn schoondochter tijdens het uploaden een error komt.
Oneindig veel fotos en akten die ik op de zelfde manier heb bewerkt en geüpload werken wel goed Hopelijk krijg je mijn bijlage nu wel binnen om daar op te reageren.

[Bijlage verwijderd omwille van privacy]

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Waar het fout gaat is dat de foto in Uw map 'Uw documenten en foto's' op Geneanet, gekoppeld is aan Marjolijn met een ij. En vervolgens importeert U een gedcom waarin Marjolein ondertussen met een ei wordt geschreven.
De foto kan dan niet automatisch worden gekoppeld, omdat het systeem de naam Marjolijn met een ij niet vindt in Uw gedcom.

De foto dus opzoeken in de map 'Uw documenten en foto's, en van daaruit koppelen aan Marjolein.

Verder hoeft U dus niets te doen aan de gedcom. Daar gaat alles goed, maar als U in Aldfaer een naam van een al op Geneanet bestaande persoon wijzigt, doe dat dan ook gelijk via de site van Geneanet zelf. Dat voorkomt de foutmelding.

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Hartelijk Dank voor uw reactie

Marjolein staat zowel in de stamboom van Geneanet als in mijn aldfaer het zelfde geschreven, is het dan zo dat die naam in het geheugen van jullie met een IJ staat wat ik mogelijk eerst heb opgegeven.
Ik kan deze fout nu toch niet in mijn genealogie in Aldfaer verkeerd gaan schrijven?

Fijn dat u even mee denkt

Henk

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Ja natuurlijk staat de naam Marjolein nu zowel in Aldfaer en Genenaet met een ei. Dat is er met de import van de gedcom ingekoemn.

Maar de foto staat nog steeds op naam van Marjolijn met een ij. Dus die foto verwijderen uit de map 'Uw documenten en foto's', zodat er geen foutieve koppeling meer is met de niet meer bestaande Marjolijn met een ij, en dan de foto vanaf Uw computer weer plaatsen bij Marjolein met een ei.

Niet moeilijker gaan denken dan het is...

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Kijk even of nu de juiste foto bij Marjolein staat geplaatst.

Bij een volgende import van een gedcom hoor ik tevens graag even of het probleem dan nog speelt.

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Helaas ik was net zo benieuwd als u maar helaas het wil maar niet in orde komen.

In mijn test staat Marjolein net zo geschreven als bij de foto
Zal ik er nu eens een heel andere foto in plaatsen met een andere naam en het dan nog eens proberen
Henk
Bijlagen
Helaas.JPG

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Nee !!!
Absoluut geen foto's bijplaatsen, want dat lost niets op.

Of de foto waar het om gaat verwijderen uit de map 'Uw documenten en foto's', zoals al eerder meerdere malen aangegeven, en daarna opnieuw uploaden op het profiel van de persoon.
Of dus gewoon bij de melding de juiste persoon selecteren, zoals het bedoeld is.

Alle andere acties hebben totaal geen nut, dus gewoon de aanwijzingen volgen die U worden gegeven bij de melding, of hier op het forum.
Andere acties maken de boel alleen nog maar onoverzichtelijker, en persoonlijk zit ik daar niet op te wachten.

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Sorry hoor maar het is een steeds groter geheim

Zie bijlage

henk

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Bijlage
Bijlagen
Na de naam van mijn schoondochter te hebben veranderd Juf Pietersen.docx
(107.75 KiB) 4 keer gedownload

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Fijn dat het een nog groter geheim is, maar als U gewoon niet wenst te luisteren naar mijn raad, dan ben ik gewoon klaar.
Leest U alles vanaf het begin nog maar even goed door, dan vindt U vanzelf het antwoord (zelfs meerdere malen).

corsas
corsas
Stamboom bekijken
Sorry voor het ongemak
Ik snap er niet veel meer van
Zie bijlage
Bijlagen
Moderator Wim.docx
(10.67 KiB) 9 keer gedownload

Plaats reactie

Terug naar “Aldfaer”