Plaats reactie

Online archief zoeken en lezen in Gelida bij Barcelona

Raadpleeg het klembord van dit forum, alsmede de lijsten.
shanibina
shanibina
Berichten: 25
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Lieve medeleden,
Mijn stamboom leidt me naar Gelida, een plaats in Spanje, bij Barcelona. In Frankrijk kan ik online archieven raadplegen, maar in het Spaans... weet ik niet hoe beginnen. Wie kan mij helpen?
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hierbij verwijzen we naar het forumtopic "Europese bronnen"
- Via het 1° linkje van de openingstekst en dan naar beneden scrollen tot aan de S (Spain), per provincies (ook Barcelona).
- Neem zeker ook eens de 2 volgende tekstjes door want als betalend lid (Premium) kan je makkelijker zoeken doorheen de Spaanse collecties.

Succes ermee. mvg, Greta
PS - Nu ook in gedachten bij de slachtoffers van de aanslag daar gisteren, en bij hun families.
shanibina
shanibina
Berichten: 25
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Daar vind ik niet wat ik zoek.
Ik zou graag een online archief vinden van Gelida, waarin ik dan de akte kan zoeken, en desnoods die akte laten vertalen.
Voor Frankrijk vond ik zelf de juiste sites: archives en ligne departementales en dan het cijfer van het departement, vb 64
Alleen weet ik dus niet hoe op een site te geraken in Spanje, omwille van de taal. Zijn daar de departementen ook genummerd? etc.
Dus, heel graag een link naar het online archief waar ik in de aktes kan bladeren....op zoek naar gegevens van mijn familie.
Dus, ik zoek de huwelijksakte van Guitard Joseph  en Llucia Riu, om te weten te komen of Guitard Joseph van Frankrijk afkomstig was (zoals ik vermoed), om zo zijn voorouders te vinden. Uiteraard ook van Llucia Riu zelf.
Ik heb alleen hun sterftedatum in Gelida, nl 1822 en 1827
Hun zoon, is geboren in 1820 in Gelida, en is (wss terug) naar Frankrijk gaan wonen, want is daar gestorven. Ik vermoed dat Joseph dus vanuit Frankrijk is vertrokken naar Barcelona ...
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hierbij een verwijzing naar onze Spaanse forums, want het is niet zeker dat hier snel een geknipt antwoord voor jou zal komen....
Stel je vraag best op het forum 'Regiones' (daar een regio kiezen).
De voertaal is uiteraard Spaans, maar je zou je vraag in het Frans of Engels kunnen stellen;
ik weet dat tenminste één van de moderators op het Spaanse forum je in deze talen kan verstaan.  mvg, Greta

>>> Of is hier toch iemand die ervaring heeft met Spaanse online archieven?
Plaats reactie

Terug naar “Secundaire bronnen”