Plaats reactie

Registrering av skifte i hendelser

I dette forum kan man stille alle tekniske spørsmål som gjelder bruk av GeneaNets database  : ulike søk, personlige opplysninger osv. Oppgi konkrete eksempler hver gang du stiller et spørsmål : navn, tillegg…)

Moderator: reidars

sveinerikolsen
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hei

Burde ikke skifte (probate) være et alternativ når man registrerer hendelser ? Det er jo en ganske vanlig hendelse å registrere i slektsforskning.

Når jeg bruker "Brukerdefinert forhold" for å registrere skifte får jeg ofte feilmelding ettersom skiftedato ofte vil være etter død; alternativt blir hendelsene "stokket om" slik at f.eks. død havner nederst etter skifte og begravelse som ser rart ut.


Utklipp fra Hendelser.JPG

med vennlig hilsen

Svein E. Olsen
reidars
male
Moderator
Berichten: 167
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hei,
Ettersom rekkefølgen i hendelser styres av dato må du legge inn en dato som gjør at hendelsen blir plassert der du ønsker. Dersom du ikke gjør det vil hendelsen bli vilkårlig plassert. I ditt tilfelle vil jeg tro at skiftedato bør være "etter september 1790".
Tror det vil gjøre at hendelsen kommer på riktig sted. Når det gjelder spørsmålet om ikke "Skifte" bør være med i listen, så kan det tas opp med leverandøren via Billettkontakt. Dog er det sikkert mange ting som kanskje burde vært der men da har man jo Brukerdefinert hendelse. Det samme finne man i mange andre slektsprogrammer.
sveinerikolsen
male
Berichten: 8
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Takk for svar. Da endrer jeg dato slik at de kommer i riktig rekkefølge.

Mvh Svein E. Olsen
Plaats reactie

Terug naar “Tekniske spørsmål”