Plaats reactie

DNA-test zinvol?

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
bianca001
female
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

DNA-test zinvol?

Bericht door bianca001 »

Goedemiddag,
Ik ben Bianca Meijer en ik onderzoek mijn stamboom.
En ik ben nieuw bij deze groep.
Ik heb een vraag over dna onderzoek.
Ik heb geen ouders en alleen nog een nicht en een tante van vaders kant, is het dan toch nog zinvol om een dna test te doen?
(dnatest lijkt me interessant vandaar) of heb je ook dna van je naaste familie nodig om te kunnen zoeken naar bv je verleden?

Gr Bianca
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goeie avond Bianca,

"Sorry" voor laattijdig antwoord, maar je vraag stond eerst op een 'technisch' forum.
Officieel heb je dan misschien 'geen ouders', maar iedere mens heeft een vader & moeder.
Simpel gezegd, maar dat betekent dat je jouw (onbekende) vader en / of moeder met wat geluk en (veel) geduld
via DNA kunt achterhalen als er vroeg of laat één of meer van je dichte of verre bloedverwanten ook meedoen aan het project.

Dat geldt ook voor stamboombouwers met alleenstaande moeders in vorige eeuwen...
Veel genealogen hebben 1 of meer alleenstaande moeders op hun boom 'zitten' (ik heb er 3 rond 1800).
En... als je via Geneanet mysterieuze DNA-matches krijgt voor bvb de 7de generatie, die je niet kunt plaatsen,
dan is dat een tak van die onbekende vader... op voorwaarde dat je zeker bent dat je recentere 6 generaties kloppen.
Als je interesse hebt voor ons DNA-project, zeker doen. mvg, Greta
Plaats reactie

Terug naar “Genealogisch Praatcafé”