Plaats reactie

meerdere accounts ?

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
gsnoeys
male
Berichten: 2
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken

meerdere accounts ?

Bericht door gsnoeys »

Beste,

In mijn stamboom ben ik gestoten op verschillende stamreeksen waarvan ik de onderlinge verwantschappen nog niet heb kunnen bewijzen. Zo zijn er in de omstreken van Breda verschillende naamdragers met elk hun nakomelingen. Het gaat dan ook om de 15 en 16 de eeuw. Maar ook in het Anwerpse bestaat de naam in die periode.
Mijn praktische vraag:
- wat is het eenvoudigste om toch een overzicht te bewaren , maak ik voor elke tak een ander account aan ...als ik ze in hetzelfde account zet heb ik geen overzicht meer , hoe doen jullie dat ??
Bijvoorbeeld: je hebt een tak Jansen in Turnhout en een andere tak Jansen in Bree. Je vermoedt dat ze verbonden zij maar er zijn nog geen harde bewijzen ??

Vele groeten en dank voor het plezier dat jullie mij bezorgen..

Guido Snoeys
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Berichten: 2598
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Aparte accounts maken voor iedere vooroudertak hoeft niet;
zo kan je vanuit gelijk welke persoon een stamboomwaaier en lijsten opvragen.

mvg, Greta
edwardn
edwardn
Berichten: 1559
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Guido,

Zoals je zelf aan aangaf in jouw bericht verlies je het overzicht als je met verschillende accounts gaat werken.
Ik maak gewoon hier: https://my.geneanet.org/arbre/options/presentation.php?view=individus voor die afzonderlijke takken een link naar die persoon.
Ook voor de takken Jansen die je vermeldt kan je op dezelfde pagina een link maken met een korte beschrijving: bvb Tak Jansen Turnhout, Tak Jansen Bree, etc. Zo ben je vlug waar je moet zijn.

Edward
Plaats reactie

Terug naar “Genealogisch Praatcafé”