Plaats reactie

Wie kan me verder helpen bij verdere gegevens ( overlijdensdata en plaats) van enkele voorouders.


ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,

sinds een aantal jaren ben ik duchtig bezig aan de stamboom. Doch, er blijven nog enkele "Open" vragen waar ik ( en ook andere familieleden) graag een antwoord op hadden gevonden:

* Anna (Maria) AFNEEM: geboren op 1 augustus 1821 te Leuven ( wat ons werd meegedeeld, echter geen geboorteacte weergevonden). Zij was getrouwd met Joannes Ludovicus ROSKIN ( 1808-1882). Haar ouders waren onbekend.
De laatste gegevens die we over haar gevonden hebben was dat ze aanwezig was op het huwelijk van 1 van haar kinderen op 4 Mey 1888 te Tielt ( dit zou ook haar laatste verblijfplaats geweest zijn) echter daarna verliezen we haar spoor. Zelf ben ik gaan opzoeken in Leuven (Rijksarchief) alsook contact genomen met Tielt. Echter in Tielt vond men ook niets over haar weer. Wie kan ons verder helpen? aub.( huwelijk tussen Anna Afneem en Joannes Ludovicus Roskin was in bekkevoort op 24 Jul 1856)

* Adelaide Panseusse (Pansensse), ° 30 mei 1816 te Brussel (vondelinge, ouders onbekend). Zij trouwde met Joannes Baptista Liekendael (Dworp 1840), Zij verhuisde later naar Ruisbroek en na 1897 verliezen we ook haar spoor.

* Mochten er nog tips zijn van HOE archieven van LEUVEN te raadplegen (online daar ik in FINLAND woon) van voor de jaren 1700, die tips zijn ook welkom daar ik nog steeds probeer te achterhalen vanwaar enkele van mijn voorouders afkomstig zijn geboren te Leuven? en naar waar ze eventueel uitgeweken zijn ( dit vooral voor de tak Schees (scheers)

Mvg
Ine
lanckact
male
Berichten: 77
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Kijk eens op https://search.arch.be/nl/, meer bepaald onder de burgerlijke stand en de parochieregisters. In principe zou je daarmee vanuit Finland al een heel eind verder moeten kunnen geraken ;)
Registreren is gratis, en daarna kan je online zo goed als alle aktes inkijken vanaf pakweg 1600 tot rond 1900
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dit heb ik al gedaan
ben al jaren op het online rijksarchief aan het zoeken, heb zowel daar als in het Rijksarchief te Leuven reeds gezocht in de boeken van de burgerlijke stand en parochieregisters.

Navraag per mail te Tielt, Bekkevoort zelfs Leuven om te zien of er van Anna Afneem daar nog iets weer te vinden was.

Maar alvast bedankt voor je antwoord
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hier de geboorte-akte van Anna Afneem
Bijlagen
Knipsel 1001.JPG
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hartelijk bedankt voor de geboorteacte.

Mocht iemand nog de overlijdensdata weervinden is deze ook heel welkom. Daar we van haar na 1888 geen spoor meer weervinden.
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Gezocht in de overlijdens van Tielt en Bekkevoort tot en met 1902 doch geen overlijdensakte gevonden.

MVG-Paul
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hartelijk bedankt om het me te laten weten.
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ook geen overlijden volgens klappers van Tielt tot 1910
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
ok, dank je
of mijn voorouder heeft een heel gezegende oude leetijd gekregen
of ze is inderdaad met de noorderzon vertrokken.

Alvast bedankt voor je help
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ook geen overlijden te vinden in Kaggevinne , Diest, Webbekom of Scherpenheuvel.
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
pvanduynhoven schreef: 09 januari 2019, 17:05 Ook geen overlijden te vinden in Kaggevinne , Diest, Webbekom of Scherpenheuvel.
Dank je. Lijkt echt dat ze met de noorderzon vertrokken is. Ik ga informatie nog eens dubbel uitpluizen en zien of 1 van haar kinderen buiten Kaggevinnen, Diest, Webbekom, Scherpenheuvel gaan wonen is. Misschien is ze die richting meeverhuisd.

Raar, ik ben in staat stambomen van vrienden te maken ( als project) en connecties te vinden. Maar de eigen stamboom, daar de "gaten" of missende links te vinden is moeilijker.

Alvast bedankt voor je hulp.

MvG
jvankeymeulen
jvankeymeulen
Berichten: 63
Normaal wordt in de gemeente bevolkingsregisters gehouden en alles bijgehouden als iemand nieuw naar de gemeente is verhuisd of iemand verhuisd naar een andere gemeente. Misschien moet je die eens inkijken in de desbetreffende gemeente(n)
Laatst gewijzigd door jvankeymeulen op 13 januari 2019, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
jvankeymeulen schreef: 13 januari 2019, 12:14 Normaal wordt in de gemeente bevolkingsregisters gehouden en alles bijgehouden als iemand verhuisd of iemand naar de stad komt vanwaar hij afkomstig is. Misschien moet je die eens inkijken in de desbetreffende gemeente(n)
Dank je voor het voorstel
Dit zou ik normaal doen maar ik woon al een geruime tijd niet meer in Belgie en kom daar maar om de zoveel jaar. Dit is waarom ik hulp gevraagd heb via het forum.

Ik kan natuurlijk wel proberen om nog eens via email naar de desbetreffende gemeente te mailen en na te vragen naar waar ze verhuisd is. Dat heb ik denk ik nog niet geprobeerd.

Alvast bedankt voor je tip
pvanduynhoven
male
Berichten: 938
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Probleem voor deze regio is dat vele documenten zijn vernietigd tijdens de eerste wereld oorlog.
Bevolkingsregisters zijn niet altijd in te zien.

MVG-Paul
ischees
female
Berichten: 24
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
pvanduynhoven schreef: 13 januari 2019, 16:02 Probleem voor deze regio is dat vele documenten zijn vernietigd tijdens de eerste wereld oorlog.
Bevolkingsregisters zijn niet altijd in te zien.

MVG-Paul
ok. wist ik niet, of had daar niet aan gedacht. Ik heb alleszins een mailtje gestuurd naar de gemeente daar met de vraag. Ik zie wel wat ze zeggen en of ze me ook daadwerkelijk antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “België”