Plaats reactie

Familie LACHAT

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
cwylleman
cwylleman
Berichten: 96
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Familie LACHAT

Bericht door cwylleman »

Beste
Op het algemeen overzichtslijst van de familie Lachat
zie groep 1 - Joseph 1739 X Jacoba Hosten 1701-1738
vooraan aangeduid met het ronde symbooltje
de betekenis is mij bekend
groep 2 hetzelfde doch zonder het symbooltje
mijn vraag ik moet ik de familie opnieuw invoeren?
Wat is de oplossing ?
herschrijven of groep 1 deleten ?
GROETJES cwylleman
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966

Re: Familie LACHAT

Bericht door wimdeckers »

Van de eerste groep alle personen verwijderen boven Ludovica Lachat. Die staan sowieso dubbel in Uw bestand.
Dan ook de haar eerste partner verwijderen, zodat U Ludovica en haar partner Augustus Vansteenkiste, en hun kinderen overhoudt.

In tak twee staat een huwelijk vermeld tussen Ludovica en ??. Ook die ?? verwijderen.

Daarna ontkoppelt U de kinderen van Augustus en Ludovica, en verwijderd U de Ludovica waaraan deze kinderen waren gekoppeld. Dan Ludovica laten huwen met Augustus, en daarna de kinderen koppelen middels 'Kind toevoegen'.
cwylleman
cwylleman
Berichten: 96
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re: Familie LACHAT

Bericht door cwylleman »

Beste,
Groep 1 Famile Lachat staat nu in de juiste volgorde
maar de huwelijken (Goethals en Vansteenkiste) met Ludovica Lachat (1842-1923)
kan ik onmogelijk samen brengen.
verder groep 2 familie Vansteenkiste blijft bij de naam
Augustus 1845-1914 oningevuld (LACHAT Ludovica)

het spijt me dat ik nogmaals op uw beroep moet doen.

CWYLLEMAN
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966

Re: Familie LACHAT

Bericht door wimdeckers »

Dat probleem zou zich al hebben opgelost op het moment dat U de laatste twee regels van mijn vorige bericht had opgevolgd.

Eerst de kinderen ontkoppelen van Augustus, dan Augustus laten huwen met Ludovica, en vervolgens de kinderen aan hen koppelen middels 'Kind toevoegen'.

Als laatste dan nog even de onbekende partners van Ludovica verwijderen.
cwylleman
cwylleman
Berichten: 96
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Re: Familie LACHAT

Bericht door cwylleman »

Mogelijk door een onoplettendheid van wege mezelf heb ik een
foutieve handeling gedaan. Sorry. Na verscheidene pogingen te hebben gedaan heb ik alle
bovenvermelde personen in de familie Lachat verwijderd
Blijft over Lachat Ludovica -1842-1923 ??


Familie Vansteenkiste
is augustus ?? - kinderen ontkoppeld (Sofia Rosalie enz)

de te gebruiken regel ?? is hier niet van toepassing

in deze situatie kan ik ook geen goede verbinding maken
tussen beide personen
wat is hier eigenlijk gaande????
cwylleman
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966

Re: Familie LACHAT

Bericht door wimdeckers »

U kunt niet in één onoplettendheid 4 kinderen geheel uit Uw bestand verwijderen. Ieder kind dient U afzonderlijk, dus een voor een, te verwijderen, en dat kost meerdere klikken.
De kinderen zullen dus wellicht nog in Uw bestand staan.

Eerst bij zowel Augustus als bij Ludovica de partners ?? verwijderen. Dat is héél simpel : U gaat eerst naar het profiel van Augustus, klikt daar op de partner ??, klikt op 'Bewerken' en op 'verwijderen'.
Vervolgens doet U hetzelfde, maar dan op het profiel van Ludovica.

Dan Augustus en Ludovica met elkaar laten huwen middels 'Partner toevoegen'. Daarbij maakt het niet uit of U dat via het profiel van Augustus of van Ludovica doet. Daarbij alleen de achter- en voornamen invoeren, en op 'Bevestigen' klikken. Het systeem komt dan vanzelf met de U ondertussen bekende melding en het lijstje met personen. De juiste partner selecteren door er op te klikken en op 'Verbinden' klikken.

Daarna de kinderen toevoegen vanuit de ouders, dus middels 'Kind toevoegen'. De procedure is U bekend, en anders even Uw eerdere vragen op het forum doorlezen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966

Re: Familie LACHAT

Bericht door wimdeckers »

Zoals ik al vermoedde heeft U de kinderen Vansteenkiste-Lachat niet verwijderd.
Kinderen vansteenkiste.jpg
U heeft ze echter wel allen voorzien van een ouderpaar ?? en ??, dus om ze te kunnen koppelen aan de juiste ouders, zult U hen eerst van deze ouders moeten ontdoen.
Daarvoor via een van de kinderen naar het profiel van een van deze ??-ouders gaan, daar klikken op 'Bewerken', 'Partnerschap bewerken', en klikken op 'Gezin verwijderen' geheel onderin het invoerscherm.
Vanaf dat moment staan de kinderen los in Uw bestand, en kunt U ze middels 'Kind toevoegen' (en ja, ik blijf dat herhalen) koppelen aan de juiste ouders. Probeer dus niet om de ouders ?? een voor een te verwijderen, want dat staat het systeem niet toe, dus volg voorgaande beschrijving en wijk daar geen letter van af.
Probeer dus vooral niet om de foutieve ouders ?? een voor een te verwijderen, want dat werkt niet !
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”