Plaats reactie

Samenvoegen van stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Als premium gebruiker heb ik mijn stamboom, aangemaakt met geneanet, willen uitbreiden met een geëxporteerde versie van Myheritage. Deze laatste vind ik veel gebruiksonvriendelijker dan Geneanet, zodoende.
Nu blijk dit niet zo een groot succes, en zou de import terug willen verwijderen, hoe doe ik dat?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
U klikt op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens op 'Gedcom importeren/exporteren'. Dan kiezen voor 'Backup' en een backup selecteren en terugzetten.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik heb ondertussen al veel toegevoegd, ben ik dat wer dan kwijt?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Alles wat U naderhand toevoegde staat niet in de backup.

Ook even opletten dat U de juiste backup terugzet, dus de backup vóór de import van de gedcom.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Wat gebeurt er als ik de geïmporteerde personen verwijder, ik zie deze enkel als ik via sosa werk.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Dan verdwijnen ze uit Uw bestand.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dat begrijp ik, maar de personen komen twee maal voor, eenmaal via import eenmaal via de reguliere ingave. Ik zie de personen in Geneanet met foto zonder sosa, als ik ze opzoek via sosa zie ik de persoon met minder gegevens en de vermelding import van MyHeritage. Betreft het hier hetzelfde bestand of zijn dit twee gekoppelde personen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Dat is dan wel handig : alle personen met vermelding MyHeritage verwijderen, en U houdt U oude ingave over.
Daarna even opnieuw de bronpersoon instellen, en de sosanummering verschijnt bij de overgebleven personen, voor zover zij rechtstreekse voorouders van de bronpersoon zijn.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Met een bang hartje heb ik de personen uit MyHeritage verwijderd.
Met succes geslaagd, bedankt voor het goede advies.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Klein probleem, ik kan geen bronpersoon (sosa 1) instellen. Blijkbaar kan dit maar één maal, en ik heb de sosa 1 ook gedelete. (MyHeritage )
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Nee hoor, U kunt altijd weer iemand als bronpersoon instellen.
Daarevoor gaat U even naar een profiel van een persoon, en vervolgens klikt U op het huisje links in de banner. U komt dan op Uw welkompagina, waar U kunt klikken op 'Verwijzingsfiche wijzigen'.
jeanvanderaa
jeanvanderaa
Berichten: 12
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt, ik ga het nog leren. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”