Plaats reactie

Süsterseel wordt in de database geschreven als Ssterseel

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Süsterseel wordt in de database geschreven als Ssterseel.

Waarom wordt de woonplaats Süsterseel in mijn gegevens onjuist in de database overgenomen?

https://gw.geneanet.org/menso_w?lang=nl&pz=menso+johannes&nz=menso&ocz=3&p=matthias&n=dahlmans

Paul Menso.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Heeft U de data middels een gedcom ingevoerd ?
In dat geval kan het zijn dat U bij de export van de gedcom moet kiezen voor een andere optie, bijvoorbeeld UTF-8.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Vanuit welk programma exporteerde U de gedcom, en met welke optie ?

Er gaat namelijk ergens iets mis bij de export, want zou de gedcom correct zijn, dan volgt dit : https://gw.geneanet.org/menso_w?lang=nl&pz=menso+johannes&nz=menso&ocz=3&p=anna+maria&n=dahlmans&oc=4

In principe kunt U ook gewoon kiezen voor ASCII, want deze letter is al sinds het begin van computers een standaard letter binnen ASCII.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik maak een gedcom in Legacy 8
ASCII is er niet bij in Legacy.

Mvg.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Dan even contact opnemen met Legacy, want er gaat iets fout bij de export van de gedcom.
Als de gedcom niet correct is, dan komt het ook nimmer goed binnen op Geneanet.

Welke keuzes heeft U nog meer binnen dat programma, want Geneanet accepteert meerdere ?
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
De keuzes zijn:
bestand voor: Legacy, alleen gedcom 5.5.1, basis, algemeen
tekencode: ANSEL, ANSI, UTF-8
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Al die tekencodes worden door Geneanet ondersteund. Misschien nog even een andere proberen.

Werkt het niet dan graag even melden, dan laten we een van de technici wel even naar de egdcom kijken.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik heb gedcom basis geexporteerd naar Aldfaer en daar komt Süsterseel juist over.

Volgens mij moet er iets fout zijn in Geneanet.

Kunt u dat onderzoeken?

Mvg, Paul Menso.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Ik stuur U even een privébericht.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Inmiddels zijn we zover dat het probleem lijkt te worden veroorzaakt tijdens de overdracht van de gedcom naar Geneanet middels Uw Zweedse Windows 10-versie.
De gedcom kon immers vanuit een Nederlandse Windows 7-versie probleemloos worden geïmporteerd, hetgeen betekent dat de gedcom de juiste letters en lettercodes bevat.

Het omzetten van de taal op het scherm werkte niet, maar wellicht lukt het wel als U de taal omzet in Uw profiel. Daarvoor na inloggen even klikken op de naam van Uw account rechts bovenin het scherm, en vervolgens kiezen voor 'Profiel'.

Geneanet heeft immers ook Zweedse gebruikers, dus het moet gewoon mogelijk zijn om een gedcom middels een Zweedse Windowsversie correct te versturen.

Op het moemnt dat U de taal heeft omgezet, kunt U eventueel gelijk op het Zweedstalige forum kijken of dit probleem daar wellicht bekend is, of Uw probleem ook daar op het forum plaatsen.

Intussen stuur ik het probleem ook door aan de technici.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Geen verandering bij gedcomexport naar Geneanet in het zweeds.
Het probleem heb ik niet gevonden in het zweedse forum.

Ik heb in het zweedse forum de vraag gesteld of iemand daar problemen mee heeft:
https://sv.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=53039&t=639391


M.v.g.
menso
menso
Berichten: 8
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Nu heb ik de juiste schrijfwijze verkregen met de volgende instellingen:
Gedcom 5.5.1
Tekencode ANSEL

https://gw.geneanet.org/menso_w?lang=sv&pz=menso+johannes&nz=menso&ocz=3&p=petrus&n=dahlmans&oc=1
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10859
Dus het probleem is opgelost ?

De technici hadden de gedcom zelf geimporteerd in een testaccount, en liepen daar vast. Er wordt gekeken naar waarom dat is. Beetje vreemd aangezien ik onder Windows 7 totaal geen probleem had met de import.

Zodra er nieuws komt, laat ik het in ieder geval nog even weten.
bbaert
male
Berichten: 6
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Heb bovenstaande threat gelezen. Zelf gebruik ik Legacy V9, maar heb even goed problemen met eenvoudige accenten.
Ik heb de mogelijkheden ANSI, ANSEL en UTF-8 bij een GEDCOM 5.5.1

Als ik een testfile maak zijn zowel de ANSI als de UTF-8 versies blijkbaar OK in Notepad. (Frédéric en België zijn OK)
De ANSEL optie ziet er niet goed uit, maar misschien moet dat wel zo? (Frédéric wordt Frâedâeric; België wordt Belgièe)

Als ik oplaad naar Genanet verdwijnen de geaccentueerde letters gewoon (Frédéric ordt Frdrc) in ANSI én in UTF-8;
de versie met ANSEL heb ik niet geprobeerd gezien het er reeds niet goed uit ziet met Notepad.

Waar kan ik de 3 sample GED files naar toe sturen? Hier kan ik enkele beelden, PDF etc sturen.

Bert
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”