Plaats reactie

melding van trojaans paard

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jederman
male
Berichten: 2
l.s.,
via de normale weg heb ik de eigenaar van een geneanet-publicatie erop gewezen dat openen van zijn/haar pagina's zonder uitzondering leiden tot een acute ingreep van mijn antivirus- en security-pakket.
de reactie van deze gebruiker was: vraag geneanet zelf naar evt. besmettingen, als volgt:

xxxxxxxxxxxxxx heeft u op Geneanet het volgende bericht gelaten,:

Ik denk dat u klacht moet indienen bij Geneanet, als gebruiker hebben wij geen enkel inpact op geneanet! mvg xxxxxxxxx (...vervolg)
Lezen / Antwoorden

maar van andere publicisten heb ik tijdens het gebruik van geneanet nooit zo'n melding gehad, en sterker nog: deze reactie van de gebruiker was ook besmet!
gaarne uw mening.
groet, johan kelderman te delft.
ps: er zou een security-loket moeten zijn op de geneanet-pagina.

[gegevens van gebruiker verwijderd, daar er niets mis is met de account]
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956
Om die meldingen te voorkomen dient U Geneanet op te nemen in de lijst te vertrouwen sites.

Sommige virusscaners zien een verwijzing naar een andere 'site' al gelijk als een bedreiging. In het geval van Geneanet is dat geheel onterecht.
Om U een voorbeeld te geven : U logt in via www.geneanet.org. Na inloggen komt U echter uit op nl.geneanet.org, dat door sommige virusscanners, vanwege een doorverwijzing naar een 'andere' site dus als gevaarlijk beschouwd wordt.

In de account van de genoemde gebruiker staan geen andere soort data dan in andere accounts. Er is helemaal niets mis mee, maar U heeft gewoon een virusscanner die eigenwijs is, of te krap staat ingesteld.

Graag even een linkje van een pagina binnen die account, die zo'n melding zou veroorzaken.
En ook even vermelden welke virusscanner en firewall U gebruikt.
jederman
male
Berichten: 2
l.s.,

mijn scanner is ESET
de melding in kwestie luidt:
Bedreiging: HTML/ScrInject.B trojaans paard.

al jaren gebruik ik geneanet, met honderden referenties die ik steeds ongehinderd kon openen.
als er sprake zou zijn van een triviale reden om een waarschuwing te genereren (zoals genoemd: overgang naar een andere website e.d.), is het wel heel merkwaardig dat alleen bij deze gebruiker alarm wordt geslagen.

groet, johan kelderman
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10956
Wellicht raakt Uw, voor mij overigens onbekende, virusscanner overstuur door de onder de aantekeningen opgenomen coderingen, zoals bijvoorbeeld deze : YY__|ERAB5456454.
Zulke codes zijn op meerdere van de profielen binnen die account te vinden, en wellicht worden die, per abuis, aangezien als gevaarlijke codes.
Deze kunnen echter verder totaal geen kwaad.

Ik had overigens die vraag al neergelegd bij de technici, dus ik zal daar in de loop van morgen wel uitsluitsel over krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”