Plaats reactie

Wat moet ik doen om Wesuwe te tonen op de Google Map? II OPGELOST

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Zojuist ontdekt dat de Google Map van geneanet met De Volledige Stamboom Wesuwe NIET getoond wordt en Haren in Gelderland, Nederland getoond wordt terwijl ik Haren (Ems) bedoel, maar zie nu dat in de standaardweergave Rechtstreekse Voorouders Van Anna Grietje - Margaretha - Griet - Eite WILKEN Wesuwe en Haren (Ems) WEL correct getoond worden. Hieruit leid ik af dat de plaatsnamen wel goed zijn ingevoerd, maar er iets fout gaat met De Volledige Stamboom. Kan dit probleem a.U.b. opgelost worden?
Laatst gewijzigd door ofbwesuwe op 10 november 2019, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
U zult de plaatsnamen moeten invoeren gevolgd door een komma en de gemeente waar ze momenteel onder vallen.

U kunt dat per plaats in één keer corrigeren via de lijst der plaatsen. Die vindt U door op een willekeurig profiel te klikken op de naam van de stamboom links in de banner. Dan in het grote menu kiezen voor 'Lijsten', en vervolgens voor 'Lijst der plaatsen'. Daar dan klikken op de plaatsnaam die U wilt corrigeren, en de correctie uitvoeren. Die wordt dan voor alle profielen waarin die plaatsnaam voorkomt aangepast.

Na correctie kan het overigens wel enige dagen duren voordat de plaatsen daadwerkelijk op de kaart verschijnen, omdat de account eerst door het systeem automatisch geïndexeerd dient te worden, en het is niet mogelijk om dat voor 3 miljoen accounts tegelijkertijd te doen.
dutchconnection
dutchconnection
Berichten: 97
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw snelle reactie. U stelt voor dat ik komma als scheidingsteken gebruik in de plaatsnaam. Het vreemde is dat ik dat wel heb gedaan in m'n stamboomprogramma! Dus, Wesuwe ingevoerd als
Wesuwe, Haren (Ems), Landkreis Emsland, Lower Saxony, Germany

Hoe verklaart u het dat een plaats in de ene weergave van de Google Map (alleen rechtstreekse voorouders) wel correct wordt getoond en in de andere weergave (Volledige Stamboom) niet? Daar vroeg ik ook naar:-)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Uw vraag was daarin dan ook niet echt duidelijk.

Om die vraag te kunnen beantwoorden is er echter wel een voorbeeld noodzakelijk, zodat er gericht gekeken kan worden.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Excuses voor het misverstand en bedankt voor uw snelle reactie. :) Hier volgt de link naar de betreffende Google Map
https://gw.geneanet.org/ofbwesuwe_w?carto=1&lang=nl

Daar ziet u Wesuwe en Haren (Ems) correct getoond. Switch vervolgens a.u.b. naar De Volledige Stamboom en dan ziet u het probleem: Wesuwe zou niet meer in het top-10 overzicht van meest voorkomende plaatsnamen voorkomen en Haren zou in Gelderland, Nederland liggen terwijl ik Haren (Ems) bedoel..
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Sorry, maar het profiel van de persoon waarnaar de link verwijst, bevat geen plaatsnaam Wesuwe of Haren.
Dus graag even een linkje naar het profiel van een voorouder die wél gekoppeld staat aan Wesuwe of Haren, want pas daar is er eventueel een verklaring te geven voor dit fenomeen.
Ook is nu niet duidelijk of het verschil plaatsaanduiding geldt voor dezelfde persoon, of wellicht voor twee verschillende personen. In het laatste geval eerst de plaatsen eenduidig invoeren.

In Uw lijst met plaatsen staat Wesuwe namelijk op 9 verschillende manieren ingevoerd. Dus die corrigeren naar de plaatsaanduiding die wél de juiste plaats aangeeft op de kaart.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie. Inmiddels heb ik een andere voorouder die wel geboren is in Wesuwe aangewezen als SOSA 1 en het aantal schrijfwijzen van Wesuwe gereduceerd tot 1, maar dit heeft het probleem vooralsnog niet opgelost, zie
https://gw.geneanet.org/ofbwesuwe_w?carto=1&lang=nl

Er is wel een probleem bijgekomen. De persoonlijke kaart van deze voorouder Anna Margaretha Elisabetha - Margaretha Bruns wordt niet getoond, alleen De Volledige Stamboom. Toen m'n oma nog SOSA 1 was werd zo'n persoonlijke kaart wel getoond.

Volgens geonames.org zijn Wesuwe, Wesuwer Brook en Wesuwermoor afzonderlijke plaatsen, dus die laat ik ook graag als zodanig staan.

Ik zal morgen opnieuw de kaart bekijken, misschien moeten de plaatsnamen nog opnieuw geïndexeerd worden. Fijne dag! :)
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie. Inmiddels heb ik een andere voorouder die wel geboren is in Wesuwe aangewezen als SOSA 1 en het aantal schrijfwijzen van Wesuwe gereduceerd tot 1, maar dit heeft het probleem vooralsnog niet opgelost, zie
https://gw.geneanet.org/ofbwesuwe_w?carto=1&lang=nl

Er is wel een probleem bijgekomen. De persoonlijke kaart van deze voorouder Anna Margaretha Elisabetha - Margaretha Bruns wordt niet getoond, alleen De Volledige Stamboom. Toen m'n oma nog SOSA 1 was werd zo'n persoonlijke kaart wel getoond.

Volgens geonames.org zijn Wesuwe, Wesuwer Brook en Wesuwermoor afzonderlijke plaatsen, dus die laat ik ook graag als zodanig staan.

Ik zal morgen opnieuw de kaart bekijken, misschien moeten de plaatsnamen nog opnieuw geïndexeerd worden. Fijne dag! :)
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Nee, dat zal het probleem inderdaad niet gelijk oplossen, want, zoals ik eerder al aangaf, dient Uw account eerst nog door het systeem opnieuw geïndexeerd te worden. Pas daarna is er iets te zeggen over of het al dan niet is opgelost.
Omdat het om een automatische indexering gaat, en niet alle ruim 3 miljoen accounts op één dag kunnen worden geïndexeerd, is er helaas ook niet zinnigs te zeggen wanneer die indexering van Uw account zal plaatsvinden. In ieder geval wel ergens in de komende dagen.
Het is dus even geduld hebben...
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Inmiddels wordt wel de kaart Rechtstreekse Voorouders Van Anna Margaretha Elisabetha - Margaretha BRUNS getoond, m'n nieuwe SOSA 1, maar een marker bij Wesuwe nog steeds niet. Zie wel "NB: deze cartografie is in betaversie, zodat sommige plaatsen niet opgenomen zijn. Dank u voor uw begrip.", maar aangezien Wesuwe de centrale plaats in m'n stamboomonderzoek is vind ik dit moeilijk te accepteren. Misschien nog 'n dag wacht op indexatie van plaatsnamen?

De marker van Haren wordt wel correct getoond, maar de toelichting klopt nog steeds niet, er staat Gelderland, Nederland.

Afbeelding
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Mijn oma vertelde altijd dat geduld een schone zaak is.

Heeft U alle 9 verschillende plaatsaanduidingen al aangepast ? Dan even een paar dagen wachten en kijken of het resultaat heeft gehad.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ja, zie 28-10 14:53: "het aantal schrijfwijzen van Wesuwe gereduceerd tot 1".
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Dan dus over een aantal dagen even kijken of het dan inmiddels werd aangepast op de kaart.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Nog steeds geen lampje bij Wesuwe en Haren (Ems) ligt volgens de kaart nog steeds in Gelderland, Nederland, ook al wordt de lamp wel op de correcte plek gepositioneerd, zie kaart. Op de kaart heb ik 'n zwarte ellips ingetekend op de plek waar ik een lampje verwacht voor Wesuwe:-)

Afbeelding
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Wellicht gewoon de boel eens bij de juiste naam noemen : Wesuse, Niedersachsen, Duitsland (?).

Persoonlijk ben ik geen voorstander om namen van plaatsen en regio's in een andere taal te vermelden, en dat zou in dit geval ook heel goed de oorzaak van Uw probleem kunnen zijn.

Bij Lower Saxon denk ik nog eerder aan een regio in Engeland, en wellicht dat het systeem het daarom ook niet kan plaatsen.
U zult dus even moeten experimenteren met verschillende plaatsaanduidingen, en wellicht dient U daar ook net even minder in te noemen dan nu.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”