Plaats reactie

Wat moet ik doen om Wesuwe te tonen op de Google Map? II OPGELOST

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Wat een teleurstellende reactie. Experimenteren heb ik natuurlijk al gedaan voordat ik überhaubt om hulp vroeg, trial and error is niet echt handig met meerdere niet getoonde plaatsnamen, ook al omdat ik niet weet hoeveel dagen ik moet wachten voordat plaatsnamen opnieuw geïndexeerd zijn. Volgens http://www.geonames.org/search.html?q=wesuwe&country=DE moet Wesuwe toch echt vermeld worden als Wesuwe, Haren (Ems), Landkreis Emsland, Lower Saxony, Germany. Of is voor geneanet.org misschien geonames.org niet leidinggevend? Dat maak ik op uit uw woorden. Als dat het geval is welke website of regel is dan wel leidinggevend voor het beschrijven van plaatsnamen? Ik zoek gewoon de spelregels voor het tonen van markers op een Google Map, niet uw persoonlijke mening met alle respect:-). Ik verwacht als gebruiker zulke spelregels in de helpfunctie. Voor genealogieonliine.nl is dat geonames.org. Voor geneanet zou het handig zijn als dezelfde site gebruikt zou worden, of een andere, maar wel dat de helpfunctie of de webmaster duidelijkheid kan scheppen over de spelregels:-)

Om uit deze impasse te komen, want langer wachten heeft geen zin denk ik, hier een samenwerkvoorstel m.b.v. trial and error. Stel ik wijzig op de site de schrijfwijze van Wesuwe en ik meld dat hier op het forum, kunt u dan het herïndexeren starten en aangeven wanneer herïndexatie een feit is?

Of kunt u mijn vraag a.u.b. doorspelen naar de programmeurs?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
U kunt het een teleurstellende reactie vinden, maar de technici komen, bij navraag, ook met dit verhaal.
U zult dus toch echt de plaatsaanduiding anders moeten invullen.

Verder verloopt de indexering automatisch, en kan dus niet op commando eerder worden gestart.

Direct contact met de technici is niet mogelijk.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Bij een andere aanduiding dan de Uwe, komt de plaats correct op de kaart. Doe er Uw voordeel mee.

Plaats aangeduid als : Wesuwe, Haren, Niedersachsen, Duitsland geeft het volgende resultaat op de kaart :
Wesuwe.jpg
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie, nu nog ff wachten op de herïndexatie :)
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Nog steeds bezig Wesuwe op de kaart te zetten. Er is vooruitgang te melden sinds de laatste upload 4-11-2019:
"Wesuwe, Haren, Emsland, Niedersachsen, Duitsland" is nu nog de enige plaats die met Wesuwe begint in de lijst van niet op Google Maps gegeolocaliseerde plaatsen. Wesuwermoor is op de website samengevoegd met Schöninghsdorf, op de kaart nog deel van Haren, zie afbeelding. Wesuwer Brook is samengevoegd met Deldorf, maar ook daarvoor werd 't niet getoond op de kaart.

Haren (Ems), Landkreis Emsland, Lower Saxony, Germany is in PRO-GEN gewijzigd in Haren, Emsland, Niedersachsen, Duitsland. "Lower Saxony, Germany" is in m'n hele bestand gewijzigd in "Niedersachsen, Duitsland". "Landkreis" is verwijderd in m'n hele bestand. De GEDCOM vervolgens opnieuw geuploaded. Dezelfde GEDCOM is ook geuploaded naar genealogieonline.nl. Daar worden nog steeds 52 plaatsen niet herkend, bijna allemaal eindigend op "Niedersachsen, Duitsland". Het vreemde hier is dat Wesuwe wel correct op de kaart wordt getoond, maar nog op de oude manier in de tooltip, dus als "Wesuwe, Haren (Ems), Landkreis Emsland, Lower Saxony, Germany".

De winst van dit alles is wel dat 1 probleem opgelost is; Haren (Ems) ligt niet meer in Gelderland, Nederland, maar in Niedersachsen, Duitsland, zie afbeelding! :)
Afbeelding
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Wesuwe heeft nog steeds geen marker, terwijl dat wel zou moeten. Wesuwermoor hoort nog steeds bij de marker van Haren, terwijl Wesuwermoor al samengevoegd is met Schöninghsdorf. Wat kan ik nog doen?

Ik lees "deze cartografie is in betaversie, zodat sommige plaatsen niet opgenomen zijn", maar dat is niet acceptabel, aangezien Wesuwe de belangrijkste plaats in m'n stamboom is. Waarom zijn sommige plaatsen wel en andere niet opgenomen? Heeft dat met de Feature class van geonames.org te maken? Zoja, hoe?

Sowieso is het wachten nog op de update van de plaatsnamendatabase, de gemeentelijke herindelingen zijn vanaf 1-1-2018 al niet meer doorgevoerd. De klok terugzetten en de oude indeling gebruiken is voor mij geen optie. Kunt u a.u.b. vaart zetten achter die update? Voor mij is de nieuwe gemeente Westerwolde in Groningen belangrijk, voor anderen wellicht ook.

M'n oma weer SOSA 1 gemaakt, da's leuk en handig voor de functie Verwantschap Berekenen via Kortste Weg. Het argument dat Wesuwe als plaats moet voorkomen bij SOSA 1 om deze plaats te tonen is voor mij niet langer geloofwaardig. Het enige voordeel van 'n ander tot SOSA 1 te benoemen was dat zo gebleken is dat Wesuwe wel überhaubt getoond kan worden op 'n Geneanet Google Map.

Duidelijk is wel dat voor Geneanet niet-herkende plaatsen (nu 24) niet hetzelfde is als niet getoond worden op 'n Google Map. Wesuwe ontbreekt tenminste als niet-herkende plaats.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Eureka, het wijzigen van SOSA 1 dwingt het indexeren van plaatsnamen af?! Wat 'n ontdekking, doe er uw voordeel mee :P

Nieuws:
Wesuwermoor komt terecht niet meer voor bij Haren (Ems), want samengevoegd in PRO-GEN met Schöninghsdorf.
Wesuwe wordt op de Google Map van SOSA 1 samengevoegd met Bersede.
Afbeelding

Op de Volledige Kaart ontbreekt Wesuwe nog steeds en zijn Bersede en Hebel samengevoegd.
Afbeelding

Vreemd blijft dat Wesuwe niet getoond wordt op de Volledige Kaart terwijl deze plaats het meest frequent voorkomt in m'n stamboom. Iemand nog suggesties?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Duidelijk is wel dat voor Geneanet niet-herkende plaatsen (nu 24) niet hetzelfde is als niet getoond worden op 'n Google Map. Wesuwe ontbreekt tenminste als niet-herkende plaats.
Wesuwe wordt niet herkend, omdat Google Maps dat ziet als een deel van Haren. U zult soortgelijke plaatsen die ondertussen in andere gemeenten werden opgenomen, dus gewoon zelf correct moeten invoeren. Van belang is dat U eerst de plaats noemt, en daarna de gemeente waarin deze inmiddels werd opgenomen, eventueel gevolgd door regio en land.

Geneanet heeft verder geen enkele invloed op de werking van Google Maps, en is dus afhankelijk van wat Google bedenkt.
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie, ik probeer nu Emsland te verwijderen in 'n plaatsnaam op Geneanet, Wesuwe wordt dan dus:
Wesuwe, Haren, Niedersachsen, Duitsland, maar
https://gw.geneanet.org/ofbwesuwe?lang=nl&m=MOD_DATA&data=place&s=U
levert op Incorrect Verzoek. Het maakt niet uit welke beginletter ik opvraag. Enig idee wat hier aan de hand is?
De pagina refreshen helpt alvast niet.

Ik klik door op Bekijken vanuit de lijst met niet-herkende plaatsen op
https://my.geneanet.org/arbre/verification.php?view=lieux

Kunt u overigens bevestigen dat het wijzigen van SOSA 1 plaatsnamen herïndexeren afdwingt?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Er blijkt plots iets gewijzigd te zijn aan de naam van de optie in het menu. Vraag me niet waarom, maar probeer even via 'Woordenboeken' naar de lijst van de plaatsen te komen.

Ondertussen zal ik de technici vragen om die zotte wijziging terug te draaien, want is een lijst van plaatsen nu echt een woordenboek ??
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie, het wijzigen van plaatsnamen op de website werkt weer, op beide manieren. Wel lastig dat technici in de productieomgeving zitten te knutselen:-) Geen OTAP begrijp ik. Inmiddels zit ik weer te wachten op herïndexatie van plaatsnamen. Het wijzigen van SOSA 1 triggert toch niet herïndexatie zoals ik even dacht. Misschien kunt u in de tussentijd aangeven hoe plaatsnamen met speciale tekens in te voeren? Ik upload de GEDCOM in ASCII formaat omdat ik begreep dat dat de bedoeling is. Groß Berßen toont wel 'n marker op de Google Map van genealogieonline.nl, GEDCOM aangeleverd in ANSEL-formaat, geneanet.org toont alle plaatsen beginnend met Groß verkeerd en toont ook geen marker. Heeft GEDCOM uploaden naar geneanet.org in 'n ander formaat dat ASCII zin? Zoja, welke? Ringel-s maakt geen deel uit van de ASCII-tekenset, maar misschien werken andere functies niet goed als ik de GEDCOM in 'n andere tekenset aanlever? Volgens geonames.org wordt Gross Berssen ook als Groß Berßen.herkend, dus misschien heeft hernoemen zin in PRO-GEN?

Dit maakt geneanet van plaatsen beginnend met Groß:
Groá Beráen, Niedersachsen, Duitsland
Groá Berkel, Aerzen, Germany
Groá Dohren, Dohren, Herzlake, Niedersachsen, Duitsland
Groá Dörgen, Haselünne, Niedersachsen, Duitsland
Groá Fullen, Meppen, Niedersachsen, Duitsland
Groá Giesen, Giesen, Hildesheim, Niedersachsen, Duitsland
Groá Hesepe, Geeste, Niedersachsen, Duitsland
Groá Stavern, Sögel, Niedersachsen, Duitsland
Groá Stavern, Stavern, Niedersachsen, Duitsland
Groáer Horst, Niederlangen, Lathen, Niedersachsen, Duitsland
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Een 'Ringel-S' is niets anders dan een Duitse schrijfwijze voor een dubbele 's'. Dus dan wordt het 'Gross'.
Gewoon even proberen voor een van de plaatsen om te zien of dat het gewenste resultaat heeft.

Overigens kunt U even de import op Geneanet instellen op ANSEL om te kijken of dat wel gewoon werkt. Daarvoor op het importscherm even klikken op 'Meer opties' links naast de knop 'Verzenden', en dan de optie 'Formaat van export van uw programma' op ANSEL instellen.
Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, omdat het systeem automatisch de 'taalinstelling' van de gedcom herkent. Ik ga daar even mee experimenteren.

Kunt U ondertussen even kijken of de laatste door U ingevoerde correcties nu juist op de kaart staan ?
ofbwesuwe
ofbwesuwe
Berichten: 32
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt voor uw reactie. Nee, Wesuwe heeft nog steeds geen marker en alle plaatsnamen beginnend met Gross ook niet. Wel kwam ik een knop Indexeren tegen op
https://my.geneanet.org/arbre/?option=index&view=options
Helaas lijkt de knop geen plaatsnamen te herïndexeren, ik zie tenminste geen marker bij Gross Berssen en Wesuwe.

Ik ga nu Formaat van export van uw programma op ANSEL instellen en m'n GEDCOM in ANSEL-formaat uploaden. Ben benieuwd naar uw experiment.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Ondertussen even wat testjes gedaan vanuit Aldfaer. Dat programma schrijft in de gedcom in ASCII sz, in ANSEL Ç, en in ANSI, jawel een ß !
Het gaat al fout bij het exporteren van de gedcom. Zodra de ß correct in de gedcom is geschreven, dan komt deze ook correct als ß op Geneanet.
Dus wellicht even een gedcom proberen in ANSI.

De ß is overigens wel gewoon een ASCII-teken, en te verkrijgen middels ALT-0223.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Wesuwe, Haren, Niedersachsen, Duitsland geeft het volgende resultaat op de kaart :
Wesuwe.jpg
Geen idee of enkele van Uw andere plaatsaanduidingen daar deels mee samenvallen. Dat is namelijk afhankelijk van wat Google ermee doet.

Ook de indexering die U elders vond op de site geeft overigens een vertraging bij het indexeren voor de kaart.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”