Plaats reactie

Plaatsen op Google Map

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
edwardn
edwardn
Berichten: 1582
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken

Plaatsen op Google Map

Bericht door edwardn »

Bij het lezen van dit onderwerp: https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=26&t=642279 ben ik ook nog eens gaan kijken op mijn kaart in Geneanet.
Ik blijf ook met twee (Spanje en China zijn hier niet belangrijk) probleempjes zitten.
1. Zjitomyr nabij Kiev in Oekraïne heb ik al enkele keren aangepast en gewacht tot na de indexering, zonder resultaat. Het wordt nog steeds niet herkend. Nog vreemder is het feit dat daarbij wordt aangegeven dat het in België ligt ? (image kaart 1)
Als ik op de kaart kijk vind ik Zjitomyr wel nabij Kiev. (image kaart 2)

2. Krasny Bor: het wordt wel herkend, maar wordt nog steeds weergegeven in het zuiden van Rusland ten oosten van Saratov en Wolgograd richtin Kazachstan in plaats van nabij Sint-Petersburg in het noordwesten. Als ik op het ballonnetje klik dan staat er wel Krasny Bor, Leningrad.(image Krasny Bor 2) Ik heb het al geprobeerd met Sint-Petersburg, Leningrad,zonder succes. Het staat nochtans ook duidelijk op de kaart. (image Krasny Bor 1)

Edward
Bijlagen
kaart 1 GNN.jpg
kaart 2 GNN.jpg
kaart 2 GNN.jpg (34.05 KiB) 284 keer bekeken
kaart 1 GNN.jpg
Krasny Bor 1.jpg
Krasny Bor 2.jpg
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Niet alle landen worden ondersteund, en verder kan Geneanet ook zelf niets aanpassen aan het systeem.
edwardn
edwardn
Berichten: 1582
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Bedankt Wim,

Nu is het me duidelijk. Ik dacht eerst als ik de kaart via GNN oproep dat al wat daar op stond door GNN herkend werd.

Edward
edwardn
edwardn
Berichten: 1582
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Top!

Krasnyy Bor staat nu wel bij Sint-Petersburg/Leningrad. Zou die dubbele 'yy' het hem gedaan hebben? :D

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als dat de correcte spelling is, dan zou dat zo maar eens kunnen.
edwardn
edwardn
Berichten: 1582
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Wim,

Ik was nog wat aan het proberen bij de naam Zhytomyr, Oekraïne omdat daar telkens bij 'niet herkende plaatsen' België kwam staan.
Ik heb Oekraïne nu gewijzigd in Ukraine.
Bij 'Geneanet > Mijn stamboom > Update > Geavanceerde opties > Indexatie' klikte ik op 'indexeren'. Onmiddellijk daarna verdween 'Zhytomyr' uit de niet herkende plaatsen na het verversen van de 'niet herkende plaatsen'. Nu een weekje wachten of het ook op de kaart verschijnt zoals Krasnyy Bor.

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Ik vermoed dat je nu al op de kaart kunt gaan kijken.

Een correcte plaatsaanduiding is echt noodzakelijk. Dus gehuchten of kleinere plaatsjes van vroeger die nu zijn opgenomen in grotere gemeenten, zul je altijd moeten voorzien van de naam van die gemeente, aangevuld met regio en land, om te voorkomen dat de plaats naar een ander land verhuist ;).
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”