Plaats reactie

Anna Petronella ROELOFS Lille Frankrijk


mniessen3
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Anna Petronella Roelofs zou geboren zijn in Lille Frankrijk. Toen zij met mijn opa Peter Hubert Niessen, geboren te Blerick in Nederland, wilde trouwen, moesten voor de akte van huwelijksvoltrekkingen bewijsstukken worden verzameld. Een kopie van oma's geboorteakte kwam vanuit Brussel.
Peter Hubert Niessen Anna P(i)eternella Roelofs
Geboren op 26 oktober 1889 te Blerick, geboren op 12-10-1897 te Lille (Brussel??)
gemeente Maasbree, Limburg, Nederland
Gestorven op 16 april 1967 te Venraij, gestorven op 05 april 1970 te Horn
Limburg, Nederland.
Getrouwd op 28 augustus 1919 te Maasbree
Zoon van: dochter van:
Mathijs Niessen en Louisa Caris Laurens Martin Roelofs en Adela Maria Sommerlinck
Geboren Geboren Lille 1-5-1874
Gestorven gestorven Lille 30-1-1914

De ouders van Adela Maria Sommerlinck zijn Françoit Sommerlinck en Marie Philomène Stagnier.

Ik ben op zoek naar de gegevens van mijn oma vanuit Lille en eventueel meer gegevens van haar familie. Hoe kan ik, niet bekend met de Franse taal en nog maar pril als hobby stamboomonderzoek, zoeken in Frankrijk?

Dank jullie wel alvast, May.
bvanherck
female
Berichten: 523
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Geboorteakte van Anna Pieternella Roelofs, geboren op 12 oktober 1897 te Brussel, België.
Via FamilySearch catalog, akte 3662 :
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:9392-HLSY-S6?i=513&cc=1482191&cat=147201
Vriendelijke groeten, Brigitte
mniessen3
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dankjewel Brigitte!

Dit betekent, dat zij inderdaad in Brussel is geboren en niet in Lille! Ik ben blij met dit officiële document. Nu is dit duidelijk voor mij. En zo te zien ga ik voor haar vader hier in Nederland verder...

Gaaf... zo kan ik weer verder!

Groetjes,
May Niessen
dclaessens
dclaessens
Berichten: 490
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
mniessen3 schreef: 27 december 2019, 20:33 Dit betekent, dat zij inderdaad in Brussel is geboren en niet in Lille!
Haar moeder - Adela Maria Sommerlinck - is volgens de akte in Rijssel (=Lille) geboren

mvg - Dirk
mniessen3
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dat klopt Dirk, zij is geboren op 01-05-1874 en gestorven op 30-01-1914 in Lille in de 1e WO.

Dankjewel,

May.
lanckact
male
Berichten: 77
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Wereldoorlog I startte in België op 04/08/1914, toen de Duitsers de provincie Luik binnenvielen. Pas later werd Rijsel (Lille) vanaf de Belgische grens ingenomen. Na een Duits bombardement van 10 tot 13 oktober gaven de Rijselnaars zich over. Het overlijden heeft dus niks met WO I te maken ;)

Interessante link over het begin van WO I in Rijsel:
https://www.cairn.info/revue-cahiers-bruxellois-2014-1N-page-111.html#
mniessen3
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goede avond heer,

Dankjewel voor dit bericht. Ook voor het document over WO I.

Bij het zoeken, ben ik terecht gekomen, dat Anna met haar vader in Uden in het Vluchtoord zijn geweest, tijdens WO I. Ik vind het zo interessant wat je vindt door te onderzoeken.

De beste wensen voor 2020 en een fijne avond nog!

Groetjes,

May Niessen.
fvielfau
fvielfau
Berichten: 14921
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
fvielfau
fvielfau
Berichten: 14921
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
mniessen3
female
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Merci Francoise!

Dank u wel Francoise. Ik ga nu alles openen en ben heel benieuwd naar Uw bijdrage in deze! Fantastisch!

Fijne dag met vriendelijke groet,

May Niessen
Plaats reactie

Terug naar “Andere landen”