Plaats reactie

Circulaire referentie in de database: ..... is zijn/haar eigen voorouder.

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
joyce63
joyce63
Berichten: 16
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hoi,

Bij controle geen fouten en bij ged.versturen 67 foutmeldingen waaronder die van hierboven....
Hoe kan ik dat oplossen?

Groet Joyce
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
De lus (circulaire) corrigeren in Uw offline programma, en een nieuwe gedcom importeren.

Heeft Uw offline programma geen foutcontrole, want zoveel fouten in één gedcom importeren is natuurlijk niet echt handig.
Misschien beter om de data voortaan gewoon op Geneanet zelf in te voeren, want Geneanet geeft een melding als U bepaalde fouten probeert in te voeren. En daarna kunt U dan eventueel gewoon een gedcom vanaf Geneanet exporteren, en in Uw offline programma importeren.
joyce63
joyce63
Berichten: 16
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Eh... Aldfear ziet deze fouten/lussen niet, dus hoe kan ik ze vinden dan want die meneer is echt mijn ojn voorouder niet hoor...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Er wordt alleen een lus aangegeven als de persoon ergens in de generaties nogmaals opduikt, en daardoor zijn/haar eigen voorouder is geworden. Feitelijk een kwestie van de lijntjes naar boven en naar onderen volgen.

Zonder naam kan ik U sowieso verder niets vertellen, en voor een goede werking van alle functies binnen Geneanet is het wel nodig om die lus te verwijderen.
joyce63
joyce63
Berichten: 16
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Beste Wim,
Dank weer voor je reactie.
Het zou gaan om Fop Leenderts.0 van Ackersdijk en die staat er bij mij maar 1 x in hoor.
Hoe kan ik zien welke lussen er zijn en welke ik dus moet oplossen en vooral....hoe?
Thanks, Joyce
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Uiteraard staat die er maar een keer in. Anders zou het systeem hem niet herkennen als zijn eigen voorouder, maar hem gewoon zien als een andere persoon.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Inmiddels is de lus verwijderd, en daarmee is er ook een van de mogelijke fouten verwijderd.

Kijk nog even in Uw Aldfaerbestand. Daar treft U Fop Leenderts en zijn echtgenote aan , als zijn eigen grootouders. Die grootouders dus even loskoppelen, maar dus niet verwijderen, want anders verwijdert U Fop Leenderts en zijn echtgenote geheel uit Uw bestand.
yluijbregtshuij
yluijbregtshuij
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goededag

Kan iemand mij helpen?
Ik krijg een bericht
Circulaire referentie in de database: Andries.0 Mulders is zijn/haar eigen voorouder.

Ik weet niet eens wat het is en kan hem niet eens vinden in mijn stamboom
Groet

Yvonne
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Dat houdt in dat U een lus in Uw stamboom heeft. Iemand is dus zijn eigen voorouder, en in dit geval zou dat Andries Mulders zijn.

Ik zal even voor U kijken...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
U gebruikt blijkbaar een ander genealogisch programma waarin het mogelijk is om personen aan zichzelf als voorouder te koppelen.

Ik heb even gekeken naar Uw bestand, en de eerste lus is inmiddels verwijderd.

Naast die lus bevat Uw bestand ook nog :
244 mogelijk dubbele personen
216 los dwarrelende personen zonder enige relatie
243 personen waarvan de namen slechts X X bevatten
1531 mogelijke fouten

Gezien het andere programma dat U gebruikt vind ik het overigens ook niet echt vreemd.

De personen X X zullen waarschijnlijk geen deel uitmaken van Uw eigen bestand, maar slechts een koppeling naar personen binnen een stamboom van een andere gebruiker betreffen. Ik kan anders geen reden bedenken waarom deze namen niet verschijnen in de gedcom.

Inmiddels is gebleken dat de lus van Andries Mulders niet de enige lus in Uw bestand is. Nu wordt er een lus gemeld bij Peter Petrus Smeekens.
Het zou mij niets verbazen als er na verwijdering van die lus weer een nieuwe lus opduikt. Het systeem geeft helaas slechts één lus per keer weer.

Momenteel wordt de tweede lus verwijderd...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Wederom een nieuwe melding over een lus : Godefridus Arnoldus Bus.
Ik zal deze lus ook gaan verwijderen, en hoop dan maar dat het bij die blijft, want anders wordt het een gebed zonder einde :(.

In alle drie de gevallen bleek de persoon zijn eigen kleinkind te zijn.

Dit soort lussen willen nog al eens ontstaan wanneer er, binnen Uw andere genealogische programma, gehele takken vanuit een stamboom van een andere gebruiker in één keer gekoppeld worden aan een bestaande stamboom. Dat soort handige opties blijken daarna minder handig dan men U doet geloven, maar zorgen dus ongemerkt voor lussen, die zij vervolgens daarna blijkbaar ook niet zelf detecteren, en mogelijke andere fouten.

Momenteel wordt de derde lus verwijderd...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
En wederom een nieuwe melding over een lus : Ave Boudijns van Rijswijk.

Momenteel wordt de vierde lus verwijderd... maar als er daarna nogmaals een volgende lus wordt gemeld, dan is het eigenlijk onbegonnen werk.
yluijbregtshuij
yluijbregtshuij
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
wimdeckers schreef: 23 januari 2020, 16:59 En wederom een nieuwe melding over een lus : Ave Boudijns van Rijswijk.


Verschrikkelijk sorry voor de ongemakken. Zal ik de stamboom verwijderen? Inderdaad komt dit van myheritage. Tjonge wat erg :-(
yluijbregtshuij
yluijbregtshuij
Berichten: 4
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik vind dit heel erg, heb nu totaal geen vertrouwen in mijn stamboom. Ik ben er nu zon 8 jaar dag in dag uit mee bezig en probeer zoveel mogelijk voorzichtig te zijn.

De losstaande gevallen behoren ook NOG niet tot familie... maar ik weet zeker dat ik ze op een gegeven moment moet koppelen. Jammer dat die losse eindjes ook mee gekomen zijn met importeren.. Zeg mij als ik de totale stamboom moet verwijderen dan wil ik dan wel doen hoor.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Geen nieuwe melding over een lus ;).

Dat probleem is dan in ieder geval de wereld uit, zolang U tenminste niet wederom een gedcom uit Uw andere genealogische programma op Geneanet importeert.

Een blik werpen op de mogelijke fouten binnen Uw programma lijkt mij vervolgens wel handig.
Daarvoor op de hoofdpagina (het scherm gelijk na inloggen) even klikken op het cijfertje vóór 'Mogelijke fouten' rechts in het scherm.
Het lijken er overigens altijd meer, dan het er in werkelijkheid zijn. Soms lost slechts één aanpassing van één datum of jaar, al meerdere mogelijke fouten op.

U kunt nu in ieder geval al zonder problemen door Uw stamboom op Geneanet navigeren.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”