Plaats reactie

Opnieuw beginnen met stamboom..omdat ik de verkeerde gegevens heb weggehaald, of kan ik ergens weer in haken?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Weer probeer ik om mijn stamboom te bewerken, maar op een of ander manier lukt mij dat niet.
Is het verstandig om toch opnieuw te beginnen.
Dan krijg ik (hoop Ik) mijn biologische vader op de juiste plek.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
Opnieuw beginnen heeft geen enkele zin, want dat brengt u helemaal niets verder.

U geeft ook niet aan welk probleem u nu heeft, dus ik kan ook niet beoordelen of het wel echt een probleem is, of dat u even niet begrijpt wat te doen ?
Dus graag even een beschrijving van wat u probeerde en wat er niet lukte.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Mijn probleem is begonnen om te proberen mijn biologische vader genetisch te plaatsen naast mijn moeder.
Uw advies opgevolgd maar op een of ander manier lukt mij dat gewoon niet.
Toch zou ik weer willen proberen met uw hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
Ik heb nog even in uw bestand gekeken, en ik zeg het niet snel, maar u kunt inderdaad beter opnieuw beginnen.
Er zitten meerdere personen en takjes 3 of 4 keer in uw bestand. Op zich niet zo'n probleem, maar u loopt dan risico om steeds weer aan een ander takje verder te werken.

Als u uw gegevens nog allemaal op papier heeft staan, dan kunt u de stamboom verwijderen als volgt : klikken op 'Stamboom' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Gedcom importeren/exporteren'. Dan kiezen voor 'Geavanceerde opties' en het tabje 'Stamboom verwijderen'.

Daarna kunt u vanaf het hoofdscherm de stamboom weer vanuit uzelf opbouwen.

Bij de verwijdering van de stamboom blijven overigens de foto's in uw map 'Uw documenten en foto's' bestaan, dus die kunt u daarna weer terug koppelen aan de betreffende personen.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik ga het weer doen.
Hartelijk dank alleen die biologische vader van mij wordt dat geen probleem?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
Nee, dat wordt geen probleem. Gewoon eerst vanuit het hoofdscherm de eerste drie personen invoeren. Dus uzelf, uw moeder en uw biologische vader. Zolang u geen huwelijksdatum invoert, blijven zij gewoon als partners in uw systeem staan, en dat zullen zij eens geweest zijn.

Daarna kunt u de eventuele latere echtgenoot aan uw moeder koppelen via 'Partner toevoegen'. Om vervolgens de rest van de stamboom uit te werken en in te voeren.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
De eerste opzet is gelukt. Nog een vraag: als ik op het blokje van mijn moedersnaam klik zie ik aan de rechterkant staan: huwelijk met Mario Orini en daaronder Eliazer Bronkhorst.
Hoe haal Mario Orini weg en waar zet ik bij hem het woord erkende vader?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
U moet hem niet weghalen, want dan klopt het niet meer.
U moet naar zijn profiel gaan, en dan klikken op 'Bewerken' in de menubalk, en vervolgens kiezen voor 'Partnerschap bewerken'. Dan geheel onderin het invoerscherm bij huwelijk klikken op het pijltje achter 'Huwelijk', en dan 'Partners' selecteren. Daarna op 'Bevestigen' klikken.

Daarna kunt u aan uw moeder haar echtgenoot koppelen, middels 'Partner toevoegen'.
Dat heeft verder geen invloed op de relatie met Mario Orini. Boven u staan dan uw moeder en Mario Orini als genetische ouders, hetgeen correct is.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dat ging super goed.
Mijn hartelijke dank👍
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Goedemiddag,
Nog een vraag, als ik de ouders van ouders wil zoeken en ik heb alleen een voornaam en verder niets, is er dan ergens een verborgen knop waar ik op kan klikken?
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Boven het vakje van Isedor de Beer
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
Als daar rechts bovenin het vakje een rood symbooltje staat, dan kunt u daar op klikken.
Maar controleer wel eerst zelf de data in de archieven, alvorens ze over te nemen.
maarijoo1313
maarijoo1313
Berichten: 88
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
In dat vakje staat geen rood symbooltje
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10865
Dan staan die ouders niet vermeld in een stamboom van een andere gebruiker, en zult u moeten gaan zoeken in de (online-) archieven.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”