Plaats reactie

Tag CHAN in GedCom bestanden

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
mattyhuntjens
male
Berichten: 6
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Doet Geneanet iets met de "change date" tag "CHAN" in geïmporteerde GedCom bestanden? Indien ja, hoe kan deze informatie dan terugvonden worden in een ge-uploade stamboom?

Matty
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Wat houdt dat 'change date' feitelijk in ?

Teksten van niet ondersteunde tags worden meestal weggeschreven in notities.
mattyhuntjens
male
Berichten: 6
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Simpel gezegd is de "change data" de datum dat de gegevens van een persoon voor het laatst gewijzigd zijn. (Het is wat ingewikkelder omdat allerlei details een eigen "change date" mogen hebben.)

En nee, dat CHAN-tag staat niet, zoals bij bijvoorbeeld NOTE-tags wel het geval is, in de gebeurtenissen of de notities.

Dat betekent waarschijnlijk dat wijzigingsdata niet zichtbaar worden in GeneaNet.

Matty
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Ik heb zeker weleens zo'n datum voorbij zien komen op profielen, maar of die via die bepaalde tag werden ingevoerd (?).

Overigens vind ik in uw bestand onder aantekeningen/notities wel heel veel datums waarop aanvullingen werden gedaan op de data van de personen. Daarbij vermeldt u datum invoer en vindplaats en nog verdere data.
Maar dat is dus niet wat u bedoelde (?).

Waarschijnlijk worden dan die data niet opgenomen, en eigenlijk lijkt mij dat ook vrij logisch. Deze data vindt u terug in uw offline-programma, maar de data op Geneanet worden feitelijk gewijzigd op het moment dat u de gedcom importeert. De wijzigingsdatum is dan op Geneanet anders dan die in uw offline-programma, en wellicht minder relevant om in Geneanet te worden opgenomen.
mattyhuntjens
male
Berichten: 6
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Overigens vind ik in uw bestand onder aantekeningen/notities wel heel veel datums waarop aanvullingen werden gedaan op de data van de personen. Daarbij vermeldt u datum invoer en vindplaats en nog verdere data.
Maar dat is dus niet wat u bedoelde (?).


Nee, dat is niet wat ik bedoelde. Wat u hierboven beschrijft zijn de tijdstempels die in mijn GedCom bestand in NOTE-tags staan. Die NOTE-tags worden voortreffelijk verwerkt. Het ging mij puur om de zekerheid dat de CHAN-tags inderdaad niet zichtbaar worden in GeneaNet. Dat ik niet iets over het hoofd gezien had.

en wellicht minder relevant om in Geneanet te worden opgenomen
Het kan interessant zijn om te zien dat het ene gegeven 20 jaar geleden (in het off-line programma) voor het laatst gewijzigd is en het andere gegeven daar een maand geleden gewijzigd is.

Matty
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10966
Het kan interessant zijn om te zien dat het ene gegeven 20 jaar geleden (in het off-line programma) voor het laatst gewijzigd is en het andere gegeven daar een maand geleden gewijzigd is.

Voor uzelf wellicht, maar of andere Geneanetgebruikers dat echt relevant vinden is maar de vraag.
U kunt het zelf altijd nog terugvinden in uw offline-programma.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”