Plaats reactie

Wie kan mij opheldering geven. Bron stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
mvogelz
female
Berichten: 1
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Hallo,
Wie kan mij helpen mijn probleem op te lossen.
Als ik mijn Geneanet stamboom opstart krijg ik niet mij zelf als startbron, maar iemand anders in mijn stamboom.
Hoe kan ik dat verhelpen.
mvg Martin Vogelzangs
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10945
U dient uzelf als bronpersoon in te stellen.

Even zoeken op 'bronpersoon' middels het zoekveldje rechts boven de onderwerpen op het forum.
pyncket
pyncket
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik zit met hetzelfde probleem.
Telkens als ik mijn stamboom open komt ik bij een hele verre verwant terecht en moet ik telkens terugklikken tot bij mezelf.
Ik kan mij niet als "bronpersoon" aanduiden (melding ontbreekt), maar wel mijn vader. En dat heb ik dus gedaan.
Dat zou al een hele verbetering zijn, maar toch blijft die verre verwant verschijnen als ik op "uw stamboom" klik.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10945
Dat is geen probleem, maar u betreedt uw stamboom via een verkeerde weg als u bij de bronpersoon wilt starten. Daarvoor klikt u op de naam van de bronpersoon rechts op het startscherm van Geneanet (het scherm gelijk na inloggen). U komt daar ook zodra u op een scherm klikt op 'Geneanet' geheel links boven in het scherm.

U zult overigens ook zien dat u zelf wel degelijk als bronpersoon van uw stamboom staat ingesteld, en dus vraag ik mij af waarom u denkt dat dat niet zou kunnen (?).
pyncket
pyncket
Berichten: 3
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Bedankt voor de info.
Telkens als ik klik op "stamboom" > "uw stamboom" kom ik bij die verre verwant.
Als ik nu via de startpagina ga en op mijn naam klik (rechts: bronpersoon van de stamboom") kom ik op mijn profiel en kan via "boom" mijn stamboom zien.
Klik ik echter op "stamboom bekijken" dan kom ik opnieuw bij die verre verwant terecht.

Het is heel lang geleden dat ik gestart ben op Geneanet en nu wil ik verder werken, maar ik kom heel wat problemen tegen.
Is er ergens een handleiding? Of een FAQ met antwoorden op algemene vragen?

Bedankt voor de hulp.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10945
Als u wat vaker het forum zou lezen, dan zou u ondertussen weten dat het normaal is dat u niet op de bronpersoon komt zodra u kiest voor 'Uw stamboom'. Er staat ook 'Uw stamboom' en niet 'Naar bronpersoon'.

Alle antwoorden van vrijwel alle voorkomende problemen kunt u vinden op het forum.
Af en toe wat onderwerpen doorlezen onder 'Technische vragen' werkt preventief.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”