Plaats reactie

Gedcom toevoegen geneanet

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
freekjacobs
freekjacobs
Berichten: 3
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Ik heb mijn stamboom op aldfaer gemaak kan ik met gedcom deze toevoegen op Geneanet?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Ja, dat kan, maar u dient met een aantal factoren rekening te houden.

Als de gedcom uit Aldfaer ook al alle personen bevat die u nu op Geneanet heeft staan, dan kunt u bij de import kiezen voor 'Gegevens vervangen'.

Als de gedcom uit Aldfaer alleen personen bevat die niet al in de stamboom op Geneanet staan, dan kunt u bij de import kiezen voor 'Gegevens toevoegen'.

Als de gedcom om uit Alfdaer niet alle personen bevat die u nu op Geneanet heeft staan, maar daarnaast wel een aantal personen die al wel op Geneanet staan, dan de gedcom niet importeren.
Bij 'Gedcom' vervangen verliest u namelijk de personen die wel op Geneanet staan, maar niet in de gedcom uit Aldfaer, en bij 'Gegevens toevoegen' zou u dubbele personen creëren, en die zou u dan daarna één voor één moeten samenvoegen.
mceulemans1
mceulemans1
Berichten: 30
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Al jaren importeer ik een gedcom bestand van uit Aldfaer naar Geneanet. Sinds juli neemt Geneanet de nieuwe of gewijzigde gegevens niet meer op. Wat gaat er mis??
Met vriendelijke groet,
Micheline Ceulemans
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Geen idee wat er mis zou kunnen gaan, maar de fout zit al in de geëxporteerde gedcom of u importeert per abuis een oudere gedcom in plaats van de nieuw geëxporteerde gedcom.

Alle namen en data in een gedcom worden bij import altijd allemaal meegenomen in de update.

Kunt u nog even vermelden welke versie van Aldfaer u gebruikt ?
mceulemans1
mceulemans1
Berichten: 30
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Versie 10.0.
Ik exporteer steeds een recente gedcom van Aldfaer, die de vorige vervangt.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als u de meest recent geëxporteerde gedcom importeert, dan zouden alle data gewoon goed moeten overkomen. tenzij u bij de import foutmeldingen zou krijgen.

Wellicht even controleren of u niet een eerdere geëxporteerde gedcom importeert.
mceulemans1
mceulemans1
Berichten: 30
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
ik doe al jaren hetzelfde... Ik zal verder nakijken wat er mis kan zijn.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Ja, maar programma's worden in de tussentijd wel aangepast.

Ik heb u een privé-berichtje gestuurd.
pieneman1
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
ik heb een stamboom met enkel de directe lijn. Mu wil ik van een van de voorouders de andere kinderen via een gedcom toevoegen. Als ik vervangen doe, vervangt hij een stamboom van 1200+ personen door die ik juist wil invoeren (75 personen) en als je ze wil toevoegen verdubbeld geneanet de personen. Als ik alleen de personen in het gedcom bestand zet die ik wil toevoegen, hoe koppelt geneanet ze dan aan de juiste ouders?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als u alleen de personen in de gedcom plaatst die u wilt toevoegen, en bij de import kiest voor 'Gegevens toevoegen', dan worden ze toegevoegd aan uw al bestaande bestand op Geneanet.

Geneanet kan niet bepalen aan wie de toegevoegde personen gekoppeld dienen te worden, dus ze worden als losse takjes in uw bestand gezet, waarna u ze zelf handmatig kunt koppelen aan de personen in uw stamboom.

Als het steeds om kinderen en verdere afstammelingen gaat van personen die al in uw bestand op Geneanet staan vermeld, dan zou ik persoonlijk die kinderen in de gedcom plaatsen inclusief hun ouders.
U hoeft dan namelijk daarna slechts de dubbele ouders op Geneanet samen te voegen, en niet elk kind (takje verdere afstammelingen) één voor één aan de juiste ouders te koppelen.
pieneman1
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hier begrijp ik iets niet. Ik heb ouders met kinderen en huwelijkspartner toegevoegd. Op aanvullen geklikt. Ik zie dat er nu meet mensen in de stamboom zitten maar ik kan ze niet vinden
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Graag uw reacties duidelijker en uitgebreider schrijven.

Als u een gedcom met aanvullingen importeerde (want ik denk dat u dat bedoelde ?), dan staan die personen wel in uw bestand, maar zijn ze, zoals eerder vermeld, niet gekoppeld aan uw stamboom. Daarom vindt u ze niet.
Even op een profiel de achternamen van de toegevoegde personen in de zoekveldjes rechts in de banner invoeren en op 'Enter' klikken. U zult de toegevoegde personen dan als een los takje vinden.
pieneman1
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Dag Wim, je veronderstelling was correct. Ik heb een stamboom en daar wilde ik kinderen van een voorouder aan toevoegen. Ik heb dus je eerste uitleg gevolgd, neem een gedcom met de ouders en de kinderen en voeg deze toe en zag dat het aantal personen verhoogd is. Als ik echter in de lijst met alle namen kijk vind ik deze personen niet terug. Ik vind de ouders maar 1x en de kinderen helemaal niet. Ook als ik op iemand zijn profiel ga staan en in het zoekvenster naam of soja nummer de achternaam intik komen ze niet naar boven.
pieneman1
male
Berichten: 5
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Trouwens bedankt voor de snelle reactie
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10960
Als u de personen na de import van de gedcom niet tegenkomt in uw bestand, dan is er duidelijk iets fout gegaan met de gedcom. Als de personen die u wilde toevoegen jonger zijn dan 100 jaar, dan zou wellicht een privacyfilter de boosdoener kunnen zijn bij de export van de gedcom. Dus daar in eerste instantie even naar kijken, want staan de personen eenmaal in de gedcom, dan worden ze zeker opgenomen in uw bestand op Geneanet bij import van die gedcom.
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”