Plaats reactie

Importeren my heritage stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
jackbeijer
male
Berichten: 26
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Ik ben een paar jaar terug begonnen met het opbouwen van een stamboom bij geneanet. Later stapte ik over op my heritage. Van deze overstap heb ik spijt. Hun agressieve werkwijze irriteert me.

Graag zou ik de my heritage bestanden toevoegen aan mijn eerder opgebouwde stamboom bij geneanet.

Jullie geven aan dat ik dan een .ged bestand moet slepen of toevoegen bij het importeren.

Hoe vind ik dit bestand bij my heritage?

Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen

Groet Jack Beijer
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10864
Het beste kunt u eerst de stamboom vanuit MyHeritage overzetten naar hun offline programma Family Tree Builder. Dat geeft bij de import op Geneanet minder problemen.

Vervolgens uit Family Tree Builder een gedcom exporteren, en die op Geneanet importeren door de geëxporteerde gedcom op uw computer te selecteren. Als deze gedcom uw volledige stamboom bevat, dan bij de import kiezen voor 'Gegevens vervangen'.

Heeft u ook foto's gekoppeld aan de personen, dan de gedcom uit Family Tree Builder importeren middels het speciale importprorgrammaatje. Dat vindt u hier : https://nl.geneanet.org/product/upload
Het importeren van een gedcom inclusief foto's kunt u sowieso niet rechtstreeks doen vanuit MyHeritage. Dat dient altijd te gebeuren vanuit een offline programma.
jackbeijer
male
Berichten: 26
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Dank voor uw hulp. Na enig ploeteren is het gelukt.

Vriendelijke groet
Jack Beijer
Plaats reactie

Terug naar “Geneanet : technische vragen”