Plaats reactie

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Hieronder komt een lijst met tips en suggesties van Geneanet gebruikers, die al zijn gesignaleerd en waarmee al rekening wordt gehouden - voor zover mogelijk, binnen de technische en financiële middelen van het bedrijf. Het is niet gezegd dat (alle) onderstaande wensen (dadelijk) geimplementeerd worden. Wel wordt er wel degelijk naar u geluisterd. Wij houden ons aanbevolen voor uw op- en aanmerkingen.

Momenteel wordt er een beta versie getest van de nieuwe interface ('hoe de website er uit ziet') waarbij de mogelijkheid tot het geven van feed-back is ingebouwd. Als u wil meedoen als beta-tester kunt u zich aanmelden via [email protected].










odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek tot het verwijderen van de pijltjes in de datavelden (zie bijlage)
Bijlagen
pijltjes.JPG
pijltjes.JPG (9.28 KiB) 9505 keer bekeken
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Als men in de stamboom via 'andere zoekopdrachten' > een 'plaatsnaam' aanklikt om te zien welke voorouders daar voorkomen (bijvoorbeeld omdat met een archiefbezoek voorbereidt) dan kan men daar bijvoorbeeld de naam 'Jansen' (12) aantreffen. Klikt men vervolgens op 'Jansen' (12) dan komt men in de lijst met alle 'Jansens' (107) in de stamboom en is er geen overzicht van welke dan verbonden zijn aan de plaats.
Verzoek om een directe link.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Spellingsvarianten op een naam worden vaak ondergebracht in het veld 'alias'. Verzoek om de aliassen op te nemen in de indexering.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om alfabetisering van het keuzemenu 'evenementen'.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om een 'harde return' in de weergavemodus,  in plaats van om na elke alinea de tekens <, br,/, en > te moeten zetten.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om verbetering van de mogelijkheid tot printen van de sierkwartierstaten.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om vereenvoudiging van de familiekroniek, waarvan de invoer wordt ervaren als veel te gecompliceerd momenteel.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om documenten (.doc, .pdf) te kunnen uploaden.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Verzoek om foto's te kunnen plaatsen in de tijdlijn.
hemelaar
male
Berichten: 48
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Beste Odette,

Ik heb tijdens de pré-test fase en nu bij de beta-test via de feed-back diverse op- en aanmerkingen doorgegeven, maar ik merk niet dat die worden opgepikt. Ik had gelezen dat deze terug te vinden zouden zijn op het forum, maar helaas. Kun je laten weten hoe de procedure is want misschien zijn er meer mensen die denken: waarom doe ik hier eigenlijk mijn best voor? Voor het goede begrip: ik ben niet boos op JOU.

Alvast bedankt,

Vriendelijke groeten en een prettig weekend.

Joop Hemelaar
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen Joop,

de beste manier om wensen door te geven is om het suggestie formulier te gebruiken (link helemaal bovenaan rechts op de nieuwe versie) http://nl.geneanet.info/community/betatesting/?action=sondage

Dan komen ze rechtstreeks goed terecht. Andere manier is om ze inderdaad op het forum te posten, dan geef ik ze apart door.

Maar welke suggesties worden aangepakt en in welke volgorde, daar ga ik inderdaad helemaal niet over.
Dank voor je begrip en met vriendelijke groet,
Odette
hemelaar
male
Berichten: 48
Invulmodus : grafisch
Stamboomnavigatie : grafisch
Stamboom bekijken
Odette,

Hierbij mijn inbreng in de feedback rechtsbovenaan nieuwe Geneanet).

Ik werk met een iPad onder iOS 8.1. Bij het aanmelden in het nieuwe Geneanet blijft - na het aanklikken van de naam- het toetsenbord meestal niet "hangen" en komt de vraag of ik het wachtwoord vergeten ben. Slechts af en toe lukt het om me aan te melden. Als ik me dan aanmeld kan het wachtwoord niet automatisch ingevuld worden. Bij het oude Geneanet lukte het aanmelden vanaf mijn iPad zonder enig probleem en kan ook het wachtwoord automatisch ingevuld worden.
Ik weet niet hoe het aanmelden in het nieuwe Geneanet werkt op mijn PC omdat die momenteel defect is.

Ik hoop dat deze problemen opgelost zijn voordat het oude Geneanet wordt afgesloten.

Vriendelijke groeten,

Joop Hemelaar


Ik wil nog wat toevoegen:

Als ik in het oude systeem een stamboom van een ander lid wilde bekijken zag ik links in het veld zoeken o.a. "Alle namen" waarmee ik kan vaststellen welke namen in die stamboom vookomen. Waar vind ik deze functionaliteit in het nieuwe systeem?
Ik ben het gelukkig tegengekomen: Menu-->Familiegeschiedenis-->Stamboomstatstieken! Eenduidig kun je dit niet noemen! Kan hiet ook een weergave op alfabet inplaats van op frequentie (+ alfabet) toegevoegd worden?
Ik ben het ook nog tegengekomen via: Menu-->Bewerkingsopties-->Woordenboeken.
En ook nog door op het invulvakje "Sosa of naam" te klikken.
Het is dus beschikbaar maar ze zitten alledrie verborgen.

Blijft het internetadres na de overgang naar Geneanet-nieuw "nl.geneanet.org" zoals bij Genenet-oud? Zo niet, dan zijn al mijn hyperlinks waardeloos. Graag tijdig info.

Waar zijn de onder "update" vermelde bronnenlijst, beroepenlijst en plaatsnamenlijst gebleven?
Ik heb het toch nog gevonden op een vreemde plaats: Menu-->Bewerkingsopties-->Woordenboeken.
odettefranssen
odettefranssen
Berichten: 1462
Invulmodus : tekstueel
Stamboomnavigatie : tekstueel
Stamboom bekijken
Goedemorgen Joop,

ik moest het even navragen, maar kan nu met zekerheid zeggen dat de URL / het internetadres na de overgang blijft nl.geneanet.org. Er hoeven dus geen externe links te worden aangepast.

Met vriendelijke groet,
Odette
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Berichten: 10857
Iets wat ik persoonlijk enigszins jammer vind is het volgende : Als ik het nieuwe Geneanet open dan krijg ik op het eerste scherm een groen blokje "Uw voorouders zoeken" met precies de zoekopties die een niet-premiumlid kan gebruiken. Heel mooi dus.
Maar als ik dan vervolgens daadwerkelijk ga zoeken, dan krijg ik er gelijk op het volgende scherm met de opsomming van het aantal resultaten in "Stambomen", "Archieven", etc, etc, invoervelden bij die alleen door premiumleden zijn te gebruiken. Overbodig voor niet-premiumleden dus en bovendien overbodig, omdat premiumleden hun eigen tabblad hebben, zelfs al op het eerste scherm in de vorm van de optie "zoeken op persoon".

Waarom niet gewoon een goede splitsing maken tussen de zoekopties van niet-premiumleden en premiumleden ? Zoiets is immers zelfs aan de hand van de inlog van een lid vast te stellen en dus kan het zo geprogrammeerd worden dat de verschillende leden slechts de voor hun beschikbare zoekopties voorgeschoteld krijgen.

Uiteraard begrijp ik dat deze opzet een commercieel doel heeft, maar waarom niet gewoon volstaan met de melding die er nu ook al staat over de aanvullende opties voor premiumleden i.p.v. niet-premiumleden te vervelen met opties die ze toch niet kunnen gebruiken. Sommige AOW'ers maakt men al echt niet blij met een continue stroom van opties die ze vanwege hun schamele inkomen niet kunnen betalen, maar om ze dat dan steeds onder de neus te moeten wrijven (?)... persoonlijk zou ik dat niet doen.

Het lijken kleine dingen, maar ze maken het allemaal wel eenvoudiger en prettiger in het gebruik.



Plaats reactie

Terug naar “Vragen over accounts en Premium”