Plaats reactie

opzoekingen Groot Brittanie

dinneke25
dinneke25
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
mijn overgrootvader is in de eerste wereldoorlog naar Engeland gevlucht met zijn gezin hij heeft daar verbleven tussen 1914 en 1920
ze hebben daar een dochter geboren gehad
Graag had ik gezocht of er nog andere kinderen geboren zijn want ik heb er nog een deel tekort van dit gezin
Kan iemand me zeggen waar ik kan zoeken hiervoor

hmiddelhoven
male
Een mogelijke plek om te zoeken zijn de Census Records, bijvoorbeeld via:

http://www.nationalarchives.gov.uk/records/census-records.htm

Echter: "The 1921 census, and all later censuses which survive are kept by the Office for National Statistics. These censuses will only be available 100 years after the date they were conducted".

Kortom, de periode waarin u zoekt is nog niet openbaar helaas.

MVG

fluffy82
male
Stamboom bekijken
Veel "secundaire" archieven uit die periode zijn wel toegankelijk, zoals tax records of telefoonboeken. Kijk eens op ancestry.co.uk

Een andere hulp is ook de BMD index (Birth - Marriage - Death). Als je weet waar ze woonden, kan je opzoeken of er op die plaats in die periode mensen geboren zijn met dezelfde familienaam. De enige info (buiten de naam) die je krijgt is echter het kwartaal waarin de geboorte is aangegeven (dat kan soms een maand later zijn, in België moet dat binnen de eerste werkdag) en een referentienummer waarmee je de eigenlijke akte kan kopen (£9.50).
Aangezien de ouders niet vernoemd worden is het niet simpel om Engelse families met zekerheid op te zoeken, maar een Belgische naam zou niet te veel zoekresultaten mogen opleveren.

http://www2.freebmd.org.uk/

fluffy82
male
Stamboom bekijken
PS ik heb rap even gezocht, en de enige "Willem" die in de periode 1914-1920 en Engeland geboren is, is de volgende:

naam: WILLEM
voornaam: Victorine M E
familienaam moeder: Rappoort
district: Axbridge
datum: juni 1915
akte: vol. 5c p. 969

Er zijn nog 3 Willemsen waarvan de geboorte is aangegeven in 1918 (Albert, George en Mary), maar hun moeder heette Martinson, dus dat zal waarschijnlijk een andere familie zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Andere landen”