Plaats reactie

Broodje Aap... of echt..

wernervols
wernervols
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Beste genealogen..

Ik ben bezig met de stamboom langs mijn echtgenote haar familie.
Op een gegeven ogenblik kom ik in een periode die ikzelf niet meer kan natrekken ( als rolstoelgebruiker kan ik niet zo eenvoudig naar Gent ) en ook niet de klappers hanteren.. online kan je tot eind 1500 gaan...
Dan zit ik plotseling met hetvolgende
Jan, Nijs van Tichelt(Tichelen) Abt. 1562 x Digna, Jan, Matthijs Schrauwen(de Schrijvere) Abt 1563
Deze tak gaat verder...
dan zit ik bij Jan Van Santvliet van Tichelt Abt. 1340 X Elisabeth Heesbeen Abt. 1355
Deze tak gaat nog verder en voor ik het weet zit ik BC..... Antharius III of Sicambria 77 BC .
Ik heb deze volledige tak ook al op verscheidene andere websites gevonden ik ben ook eens gaan Googelen naar de verschillende personen in kwestie.
Nu ik ken mijn geschiedenis ook wel een beetje..
Ik vraag me af wie deze opzoekingen dan ooit gedaan heeft ?
Want deze archieven vindt je niet zomaar in elke bibliotheek...
Kan er mij iemand zeggen, wat plausibel is en wat niet?
Mvg
Werner Vols

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken
Goeie avond Werner ,
Hierbij kan ik mij niet uitspreken over deze oeroude tak die ook de jouwe 'zou kunnen zijn'...
Belangrijk is "een stamboom van die stambomen te maken" waar je deze info ziet, m.a.w. uitpluizen wie deze connectie het eerst heeft gemaakt...
maar niet altijd makkelijk, en deze persoon dan contacteren.
Velen geven gedcoms door i.p.v. alles minutieus zelf te checken...  Met manueel invoeren riskeer een mens tikfouten te maken,
maar... door gedcoms over te nemen, kan je andermans fouten overnemen.
>>> Nog een vrijblijvende TIP : om je vraag beter in de kijker te zetten is het wellicht beter om je titeltje (bovenaan) te wijzigen (rechtsboven),
      bvb van Tichelt, van Santfoort.  Zo kan je vroeg of laat nog info ontvangen
>>> Voor nog wat ideeën & links over die fameuze oeroude stambomen, volgen binnenkort nog wat algemene bedenkingen van mijnentwege. 
Tot binnenkort en mvg, Greta

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken
Hierbij nog de link met nog wat bedenkingen over OEROUDE STAMBOMEN :
http://nl.geneanet.org/forum/?topic=523864.new#new
mvg, Greta

wernervols
wernervols
Stamboom bekijken
Dag Greta,

Mijn excuses voor de misplaatsing

Eerst en vooral bedankt voor het vlotte antwoord waar ik al wel een gedacht van had.

Ik kan deze tak inderdaad volledig apart houden en voet bij stuk houden van wat werkelijk te bewijzen valt.

Ik heb ondertussen verschillende artikels gelezen waar je zoals je zegt met een korreltje (of pak) zout moet nemen.

Men stond er sterk op dat nageslacht werd verdergezet al was het met iemand die op de eigendommen woonde, of in een kasteel of vesting verbleef.

Dan zie je pas waarom dat er ook dikwijls NN als moeder staat en alleen de vaderlijke lijn wordt getoond.

Het overnemen van gedcoms is inderdaad gevaarlijk, reden waarom ik zoveel bestanden van kopies op mijn pc heb staan.

Ik heb ze hier niet staan doch op Ancestry.com. zo'n 22.000 stuks geboorte, huw. overlijden en foto's.

Dat was ook de reden omdat ik twee keer een gedcom had ontvangen die vol met fouten staan. Wil niet zeggen dat de mijne foutloos is :-)

Reden waarom we er ook steeds blijven aan puzzelen..

Dus ik weet wat te doen ;-)

Mvg

Werner Vols

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken
"Sorry" hoeft zeker niet, Werner; ook hier staat je vraag op zijn plaats.
Houd die forumlink ev. verder in de gaten...
En, deze link was ik nog vergeten doorgeven :
over ZIN & ONZIN van heel grote (oeroude) stambomen;
Op wens van de publicist hier geen inhoud van zijn website, maar wel een verwijzing,
zie via zijn linkerblok, onder 'stamboom' :
http://www.laukens.be/genealogie/content/de-stamboom

mvg, Greta

wernervols
wernervols
Stamboom bekijken
Greta,

Die heb ik dus gelezen :-)

De secretaris van Brugge liet mij al weten dat ik als "leeman" mezelf al gelukkig mag prijzen dat ik tot 1595 ben geraakt gestaafd met documenten van Brugge en alle andere gemeentes. Het oudste stuk dat ik in mijn bezit heb dateert van 1513 met de vermelding van de naam Fools één van de verschillende schrijfwijzen.
Op het VVF en andere collega's hebben er bijna 6 maanden over gedaan om het te vertalen :-)

Dus ik ben een gelukkig mens als ik van iedere persoon tot 1600 een akte in mijn bezit heb..
We zullen het daarbij laten.. ;-)

Mvg
Werner Vols
voor het goed humeur hierbij die oude akte :P

Plaats reactie

Terug naar “Secundaire bronnen”