Plaats reactie

bezoekers

lapierenoel
lapierenoel
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken

bezoekers

Bericht 15 februari 2017, 12:27

waarom de herkomst en aantal van bezoekers verwijderen

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Re : bezoekers

Bericht 15 februari 2017, 12:37

Die functie vertraagt de werking van de site aanzienlijk en het gebruik van deze functie weegt niet op tegen de vertraging die zij veroorzaakt.

Daarom is besloten om deze functie rond 13 maart 2017 te verwijderen van de site. Zo hebben alle gebruikers van Geneanet daarna baat bij een hogere snelheid van de site zelf.

mon1
mon1

Bericht 15 februari 2017, 16:35

Dag

Bijkomende niet officiële reden is misschien dat het "van geen kanten" klopte...  ;)
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 15 februari 2017, 16:49

In dat geval is er geen man overboord  ;) !

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken

Bericht 15 februari 2017, 17:19

Ja, logisch dat het wordt afgeschaft als het ten koste is van de snelheid van de site... een veel grotere prioriteit!
Niet het belangrijkste die bezoekersaantallen + herkomst, maar was wel een leuk hebbeding...
Zo zag ik dat ik als Vlaamse meestal dubbel zoveel Nederlandse bezoekers had...
zeker Zeeuws Vlamingen, want de helft langs moederskant woont / woonde vlak bij de Nederlands-Belgische grens. 
Veel Zeeuws Vlamingen (van 'katholieke' komaf) hebben trouwens roots in het Noorden van West- en Oost-Vlaanderen.
Pas op de derde plaats kwamen steeds de Vlamingen... Geen "sant in eigen land?   ;-)
Wel, omdat ik langs vaderskant veel 'grensgevallen' heb aan de Frans-Vlaamse 'schreve'
en voor 1300 een oeroude kwartierstaat in Pas-de-Calais (waarbij veel aantekeningen gemaakt in 't Frans).
Of het al dan (precies) klopt, weet ik niet, maar in mijn geval vind ik het niet raar (NL 'vreemd')
dat 'België' bij mij geklopt wordt door Nederland en Frankrijk.
Vroege lentegroetjes vanuit het Meetjesland, Greta

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 15 februari 2017, 17:32

Zo vreemd is het niet dat er zo veel Nederlanders in de Belgische regio zoeken. Vergeet niet dat er grote stromen Vlamingen naar het Noorden trokken om uiteenlopende redenen.

Zo was dat in mijn eigen stamboom ook het geval : te veel smeden in één smidse is nu eenmaal niet echt handig als het gaat om de vele monden van de verschillende (grote) gezinnen te vullen. En vergeet ook niet dat vóór 1830 de grens België-Nederland nog geheel niet bestond en het dus 'eenvoudig' was om meer Noordelijk een boterham proberen te verdienen.

En ach, statistieken zijn alleen handig als men ze correct interpreteert en dat valt bar tegen in de tegenwoordige tijden. Er worden aan statistieken maar al te vaak verkeerde conclusies gekoppeld om het eigen gelijk te krijgen. Dus feitelijk wordt er in veel gevallen, zelfs door overheden, misbruik van gemaakt.

mon1
mon1

Bericht 16 februari 2017, 11:34

Dag

Akkoord met de argumentatie, behalve dan wat betreft een stamboom zoals de mijne, die volledig verborgen is.
Ik heb geen Nederlandse "vrienden" (sic) en had toch "pakken" Nederlandse bezoekers...
Ooit ging men dat eens onderzoeken...Nooit antwoord gekregen. Tussen ooit en nooit is nochtans slechts een lettertje verschil.
Enfin, ik kan het nu zelfs niet meer controleren...tant pis !
Vriendelijke Groet, Cordialement,

Raymond alias "Mon"
Geneweb/Fiche for ever
Database "mon1" under Maintenance

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken

Bericht 16 februari 2017, 12:15

Niet meer dan een poging, Mon en "voor wat het waard is", zeggen ze dan...
Zou het kunnen dat iedere keer dat men boven je avatar klikt en zo op je CONTACTBLAD belandt, dat dit al aangerekend wordt als 'een bezoek'?
Dat zal zeker veel gebeurd zijn (nu minder?); ook vanuit andere provincies, aangezien je jarenlang regelmatig op het forum werkzaam was. 

En verder, maar dat is dan weer mijn vraagtekentje bij die 'vele bezoekers'...
Een half jaar geleden werd ik door een Zeeuw gecontacteerd voor een Gedcom...
Antwoordde hem dat ik online werkte, maar via GNN wel aan een Gedcom kan geraken,
maar dat ik er voor gekozen heb geen Gedcoms uit te  wisselen en er zelf nooit vraag...
Die meneer was beetje kwaad, want nu zou hij alles 'handmatig moeten overnemen'...
Geen partijtje roddel, want hij zit zelfs niet op Geneanet.
>>> Dit maar om te zeggen dat alles, zelfs met het meest perfecte systeem, toch relatief blijft.
        Heb ik dan zo een massa 'verschillende' Nederlandse bezoekers?
        Halveer ze maar, want wellicht die ene man die elke dag bezig is om twee grote kwartierstaten handmatig over te nemen.

Sorry voor uitvoerige uitleg, maar hopelijk  zo wat duidelijker... da-aag, Greta

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 16 februari 2017, 13:31

@Mon

Dat er wellicht geen Nederlanders in Uw stamboom voorkomen wil natuurlijk niet zeggen dat er geen Nederlanders Uw stamboom bezochten toen deze nog online stond.

In de wekelijkse 'meldingen op naam' die ik ontvang zitten immers ook takken met mijn naam die ook verder geen enkele binding hebben met takken in Nederland.

Ook zou men gezocht kunnen hebben op bijvoorbeeld 'Praat' en de varianten daarop en dan toch eens voor de zekerheid in Uw stamboom hebben gekeken. Dat zou die hits vanuit Nederland heel goed kunnen verklaren, want vergeet niet dat er heel veel Nederlanders zijn met Vlaamse of nog Zuidelijkere roots.

Dan zijn er ook nog gebruikers en/of bezoekers die gewoon weg iedereen met een bepaalde naam opzoeken en vastleggen, ongeacht of die ooit tot één stamboom kunnen worden gemaakt. Ook die zullen af en toe Uw stamboom hebben kunnen raadplegen.

Dus geheel vreemd vind ik die Nederlandse hits niet.

wvanvelzen
wvanvelzen

Bericht 16 februari 2017, 14:08

Iedere verandering is nog geen verbetering. Ik vind het jammer als het zou verdwijnen.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 16 februari 2017, 14:18

Tja, wellicht voor U persoonlijk geen verbetering, maar als het de site voor alle andere gebruikers sneller gaat maken, dan lijkt mij de keuze duidelijk  ;) .

jacquesvanhoudt
male
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken

Bericht 17 februari 2017, 07:31

Ik vind het jammer dat de bezoekersstatistieken verdwijnen; ik vond het wel prettig om te weten van waar de bezoekers van mijn site vandaan kwamen. Conclusie is bij mij hetzelfde als bij enkele andere Geneanet gebruikers : veel meer Nederlanders dan Belgen bekijken mijn site, hoewel ik enkel een overgrootvader van mijn grootvader uit Asten bij Helmond afkomstig is. Ik vermoed dat Geneanet meer in Nederland gebruikt wordt dan in België.

Verder merkte ik wat golfbewegingen uit de herkomst van bezoekers. Zo werd eind 2015 mijn stamboom veel geconsulteerd in Spanje, maar na 2 maanden hield dat op. De laatste maanden zie ik opvallend veel consultaties vanuit Groot-Brittannië.

Sommigen beweren dat deze statistieken niet kloppen ?  Het is mogelijk. In januari bevond ik mij in een hotel in Kopenhagen en klikte via de computer in de lounge van het hotel mijn geneanet site aan. De volgende dag deed ik dat nog eens. Bij controle van de herkomst van de bezoekers was er geen enkele uit Denemarken, wel één uit Zweden.

Kan Geneanet toch niet eens bekijken of deze tool in afgeslankte versie (enkel de herkomst van de bezoekers op dagbasis) kan behouden blijven ?  De andere mogelijkheden (aantal kliks, tijdsduur en dergelijke) heb ik nooit gebruikt en mag wat mij betreft verdwijnen. 

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken

Bericht 17 februari 2017, 10:03

We zullen je 'afgeslankt' model volgende week eens voorstellen aan 'Parijs', mr. van Houdt,
want deze week werkt men met een 'afgeslankte staf' bij Geneanet wegens hun 'Krokusverlof'
Voor zover ik daar kan over oordelen en het aanvoelen, maakt het voorstel wellicht ook geen kans...
Maar : "Wie niet waagt, niet wint"  ;-)

Nog in verband met die hogere aantallen Nederlandse bezoekers in Vlaamse publicaties...
Relatief gesproken scoort het 'halve land' Vlaanderen even goed dan Nederland,
maar in absolute cijfers zijn er - natuurlijk - meer Nederlandse GNN-leden en -bezoekers.
Ga hier binnenkort nog eens verder op ingaan in het genealogisch gedeelte, zie o.a.
- migratie : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=509785.0  (vooral tekstje #3)
- Reformatie, genealogisch bekeken : http://nl.geneanet.org/forum/?topic=551650.0

En, daarbij worden de Franssprekende Belgen (Wallonië + groot deel van Brussel),
niet bij de > Nederlandstalige < GNN-leden verrekend, 
ook al hebben nogal wat 'francofonen' tamelijk recente Vlaamse roots,
getuige de vele Nederlandstalige achternamen aldaar.  Zie eventueel :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaamse_immigratie_naar_Walloni%C3%AB  Een citaat hieruit :
"De Vlaamse immigratie naar Wallonië was een omvangrijk fenomeen in de geschiedenis van België. 
"De eerste industriële revolutie ging Vlaanderen bijna geheel voorbij.
Vlamingen immigreerden naar Wallonië (en andere regio's) om aan de armoede thuis te ontsnappen."
(K.D.)

mvg, Greta

popelier
male
Stamboom bekijken

Bericht 17 februari 2017, 10:19

Ik steun volledig het voorstel om een afgeslankte versie van de bezoekersstatistieken te behouden. Dus voor Geneanet toch het overwegen waard.

wimdeckers
wimdeckers
Moderator

Bericht 17 februari 2017, 10:45

Een afgeslankte vorm van die statistieken zal er echt niet voor terug komen. Het bijhouden van die gegevens vertraagt de site bijna net zo veel en er blijken gewoonweg te weinig gebruikers te zijn die er ook daadwerkelijk regelmatig naar kijken.

De laatste keer werd mij verteld dat bijna  80% van de gebruikers Frans is, 10% Belgisch, dan net iets minder Nederlands en het overige deel zijn dan nog de gebruikers uit andere landen.
Het is dus niet zo dat er meer Nederlanders gebruik maken van Geneanet dan Belgen. Dat men uit de statistieken die conclusie denkt te moeten trekken, zegt eigenlijk al genoeg. Maar lees dan nog eens de stukjes #5, #8 en #12 en richt U dan met name over wat er gezegd wordt over migratie. Die migratie verklaart waarom er zoveel Nederlandse bezoeken in statistieken worden vastgelegd. Vergeet immers niet dat er vóór 1830 immers geen grenzen liepen Belgisch Brabant en Limburg en Nederlands Brabant en Limburg.

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”