Plaats reactie

notariaat 1641

dkaren4
female

notariaat 1641

Bericht 03 maart 2017, 22:56

Graag hulp bij het lezen van deze notarisakte uit 1641, te Brussel.
Over wie handelt deze akte?
Veel dank!
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-03-03 om 22.53.21.png

basdenbrok
male
Comparerende (etc.) Govaert Lijaerts (*) ende / Barbara St(..ae..) zijne wettighe huijsvrauwe / die welcke midts desen hebben erkendt ontfangen / te hebben uuijt handen van jouff[rauw]e Anna van Herent / weduwe wijlen Jan Ortmans de somme van hondert / ende twelff R.? eens, procederende van de penn[inghen] / competerende Elisabeth Ortmans haer dochterken / gelovende die v[oirscreven] comparanten daer voirens / te gevene eene erffel[ijcke] rente van sesse R.? ts[jaer]s / (...)

(*) Misschien staat er ook Govaert Bijaerts.

Zijn deze akten online te bekijken?

Groeten, Bas

dkaren4
female
@Bas
Notariaat van Brussel: zoekakten.nl, kies Brussel, kies Brussel
aanvinken notariaat en 'maak een keuze'

Dankjewel voor de vertaling!
Ik ben op zoek naar Kijaerts, dus dit was niet de juiste akte..
Terug op zoek dus!

basdenbrok
male
Om zulk materiaal goed te kunnen transcriberen is meer vergelijkingsmateriaal nodig, dus om de voorafgaande en de volgende pagina's te bekijken. Vandaar mijn vraag. HeleMAAL uitgesloten is het niet dat er Kijaerts staat.

dkaren4
female
De akte staat op p 171 van volgende notaris: "T2300098 Notarieel: 1632-1655 notaris Thomas De Mailleth en F. De Mailleth [483 img] (speciale film)"
Omdat ik Josse/Judocus Kayart/Kijarts zoek en zijn echtgenote Barbe/Barbara De Wolff is, is de kans toch klein dat het de juiste akte is.
Bedankt voor de moeite!

basdenbrok
male
Bedankt. Op de volgende scan (nummer  172) is te zien dat Govaert niet Lijaerts, niet Bijaerts, niet Kijaerts, maar Bogaerts heet :) Zijn eigen handtekening is duidelijk leesbaar.

Plaats reactie

Terug naar “Paleografie, transcriptie en oude talen”