Plaats reactie

rijksarchief - ik kan niet meer door registers scrollen

hilaerts
female
Stamboom : Niet grafisch
Stamboom bekijken
Hallo

ik heb een probleem met het bekijken van de paochieregisters in het rijksarchief. Tot nu toe nooit een probleem gehad en nu kan ik telkens maar 1 pagina bekijken.
Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Ligt het aan de gebruikte browser of ??? (google)

dank bij voorbaat
Hilde (hilaerts)

krisvr
female
Stamboom bekijken
Hallo
Ik denk dat je best een melding stuurt naar arch.be.
Ik heb net een 'proef' gedaan en ondervind problemen bij alle browsers die ik probeerde: Google Chrome, IE, Firefox. Ik zou het geen scrollprobleem noemen maar een algemeen 'navigatieprobleem' en zelfs het vergroten van de pagina's lukt me niet.

Vriendelijke groeten
Kris

hilaerts
female
Stamboom bekijken
hartelijk dank! Ik had net deze manier ook bedacht en een mailtje gestuurd. Nu maar afwachten wat de reactie zal zijn.

Hilde

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Hallo Hilde en Kris,
De mensen van digita.be van search.arch zijn heel vriendelijk en zoeken mee
tot er een oplossing is van je probleem; weet ik uit ondervinding. 
Er wordt snel geantwoord, maar niet tijdens 't weekend. 
mvg, Greta

hilaerts
female
Stamboom bekijken
hartelijk dank Greta, we hebben geduld ...

hilaerts
female
Stamboom bekijken
dag Kris en Greta en alle andere mensen die problemen hebben om de registers op arch.be te bekijken

dit is het vriendelijke antwoord dat ik deze namiddag mocht ontvangen nadat noch het installeren van adobe flash, noch het gebruik van een andere browser een oplossing waren. Ik hoop dat jullie met dit nieuws geholpen zijn, ik kan nog altijd niet verder.

Beste mevrouw Geeraets,

Sinds de nieuwe update van Windows en van verschillende browsers (vorige week) ondervinden velen onder onze lezers problemen met het raadplegen van de afbeeldingen - zelfs het personeel van de Rijksarchieven en dus ook de dienst waar de website beheert wordt. Wij kunnen hier spijtig genoeg niets aan veranderen en kunnen enkel hulp bieden en ons excuseren voor het ongemak. Dus… 

Heeft u na het updaten uw PC opnieuw opgestart? Vaak is dit nodig om de installatie te vervolledigen. Indien het probleem blijft aanhouden, ligt het misschien aan de instellingen van de firewall / antivirus. Websitegebruikers met een Avast antivirus hebben ons eerder al gemeld dat zij problemen met de firewall ondervinden (oplossing = uitschakelen van firewall).

Met vriendelijke groeten,
Annelies Coenen

emileverhaeren
female
Stamboom bekijken
Hallo
De situatie lijkt me toch al iets beter dan gisteren.
Ik kan nu weer inzoomen. Om naar een volgende pagina te gaan moet ik wel in mijn browser het pijltje terug nemen en dan handmatig een andere pagina selecteren. Dat is dan eigenlijk dezelfde methode als op mijn ipad (al jaren zo op dat toestel).

Maar...!!!
Mijn man gebruikt Windows 10 op zijn pc en heeft geen enkel probleem!!!! Hij zal ook nog eens een test met Linux doen.

Welk besturingsprogramma gebruik jij?

Kris

krisvr
female
Stamboom bekijken
Hallo
Ook met Linux geen probleem.

Conclusie:
Windows 8: probleem - getest met 4 browsers
Windows 10 en Firefox: geen probleem
Windows 10 en Edge: probleem
Linux: geen probleem - getest met enkele browsers

Kris

krisvr
female
Stamboom bekijken
Nog ter aanvulling: windows 10 en IE11 ook OK.

Kris

hilaerts
female
Stamboom bekijken
hartelijk dank - ik probeer het vanavond

wimpeeters
male
Stamboom bekijken
Dat heeft gewoon te maken met Adobe flash dat geblokkeerd staat in de browser of niet goed geïnstalleerd is. Desnoods herinstalleren: https://get.adobe.com/nl/flashplayer

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken
Ja, zelf al 2 keer geblokkeerd geweest bij search.arch. de laatste 2 jaar
maar - bij mij toch - was het telkens omdat een update van de Adobe Flash Player nodig was;
bij installatie ervan kon ik onmiddellijk weer beginnen.

Tof! Al die feedback & zoeken van jullie was de moeite waard  :-)  mvg, Greta

krisvr
female
Stamboom bekijken
Hallo

Het is me gelukt, dus ook in Windows 8 waarmee ikzelf meestal werk.
Het ging bij mij niet om een update van Flash maar om een 'toestemming voor vertrouwde locatie'.
Ik heb het nu aangepast in de browser IE en ook in de browser Google Chrome waarmee ik liefst werk (chrome://settings/content/flash).

De vertrouwde site die je moet toevoegen is 'http://search.arch.be' (bij IE volstond http://arch.be, bij Chrome niet).

Joepie...
Hopelijk geraakt jouw probleem nu ook echt opgelost. Anders stuur ik wel een stappenplan - maar dan moet ik wel je besturingssysteem en je browser kennen.

Kris

hilaerts
female
Stamboom bekijken
dag Kris

ik ben een absolute computer analfabeet, kan er wel mee werken maar als er een probleem is, zit ik vast, dus krijg ik graag je stappenplan om verder te kunnen want alleen kom ik er toch niet uit. Ik werk met windows 10 en mijn favoriete browser is Google Crown. 

alvast bedankt
Hilde

krisvr
female
Stamboom bekijken
Dag Hilde
Hierbij een kort stappenplan voor Google Chrome.
Hopelijk lukt het nu allemaal!
Succes.

Kris
Bijlagen
flashinstellingen_searcharchbe.pdf
(203.02 KiB) 39 keer gedownload

Plaats reactie

Terug naar “Genealogisch Praatcafé”