Plaats reactie

Doodgeboren kinderen toevoegen

libra666
libra666
Stamboom : Grafisch
Stamboom bekijken
Is er een specifieke methode om als volledigheid van mijn stamboom bij de gezinnen ook de doodgeboren kinderen toe te voegen?
Of moet men deze gewoon als overleden kind invoeren met als voornaam NN, want het veld blanco laten is niet mogelijk bij de voornaam?

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Er is geen specifieke methode, dus het kind feitelijk als geboren ingeven is de enige optie. In de aantekeningen kunt U dan nog vermelden dat het doodgeboren is.

NN vind ik persoonlijk niet helemaal juist, want dat suggereert dat het kind geen enkele naam had, terwijl de achternaam wel bekend is. Ik gebruik in deze gevallen gewoon een X in de voornaam, maar U kunt daar ook drie puntjes in invoeren.

libra666
libra666
Stamboom bekijken
Dank voor uw reactie Wim, jammer dat dit ontbreekt. Ik ga uw voorstel in overweging nemen en het eens bekijken. Grtjs.

greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Stamboom bekijken
Dag Steven,

Via het N.N.-debat in 't Praatcafé (in reactie #10),
de kwestie van al die doodgeboren kinderen in voorgaande eeuwen nog even verder 'uitgepraat'.

mvg, Greta

libra666
libra666
Stamboom bekijken
Bedankt om het te vermelden Greta, mvg Steven

bvanherck
female
Stamboom bekijken

Ik vul gewoonlijk in "zoontje" of "dochtertje" als het geslacht bekend is en "kindje" als er geen geslacht vermeld staat.

Vriendelijke groeten,        Brigitte

libra666
libra666
Stamboom bekijken
Heb ondertussen nog een trucje gevonden om niet met de letter X ed. te hoeven werken.
Indien het geslacht gekend is wat meestal wel zo is, gebruik ik de toetsencombinatie ALT+11 of ALT+12 wat het symbool opleverd voor mannelijk of vrouwelijk.
Dit voer ik dan in bij het veld voornaam. ♂ en ♀ gevolgd door de familienaam.
Persoonlijk is dit voor mij overzichtelijker dan vb (X Janssens) of (... Janssens) of (zoontje Janssens),  ♂ Janssens is mijn keuze tot hiertoe.
Geef het maar mee, misschien zijn er nog gebruikers die hier zouden voor opteren.

Grtjs, Steven

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Beetje dubbelop lijkt mij, want het geslacht wordt daarnaast toch ook al ingevoerd. Maar als U dat handig vindt, dan bent U uiteraard vrij om dat zo in te voeren  ;) .

libra666
libra666
Stamboom bekijken
Daar zit ook weeral waarheid in Wim, brengt me op het idee van ALT+0134 wat het †-teken geeft.
Vele genealogen geven ook †° of †* in bij een doodgeboren kind, even kijken hoe dit oogt in mijn stamboom.
Wie weet opteer ik hier dan wel voor!  :D

Even geprobeerd en geeft volgende resultaat, zie bijlage.
Lijkt me een nette oplossing.
Bijlagen
+.JPG

wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Dat is inderdaad een interessante en nette oplossing  ;) !

Plaats reactie

Terug naar “Geneanet, technische vragen”